ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 14

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,767
bullet.png Najnowszy użytkownik: spustelnik

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Jestem nauczycielką i jestem niewierząca - list
 


Nie tylko lesbijka ma w polskiej szkole pod górkę.


Od zawsze chciałam uczyć. Studiując na UW dawałam korepetycje z języków, po studiach też uczyłam, mimo że skończyłam nauki społeczne, a nie pedagogikę. Młodych ludzi po prostu uwielbiam i, co ważniejsze, rozumiem. Kiedy więc pojawiła się możliwość pracy w gimnazjum, nie zastanawiałam się ani chwili. Gimnazjum małe, kameralne, prywatne, w podwarszawskiej miejscowości.




 
Rzecznik Praw Dziecka o likwidacji szkół
 


Rzecznik Praw Dziecka o likwidacji szkół


3 marca 2011 roku Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak skierował wystąpienie generalne do wójtów, burmistrzów, prezydentów miast i starostów powiatów w sprawie zamiaru likwidacji części szkół.
Rzecznik Praw Dziecka zwrócił się do samorządowców ze względu na podjęcie w wielu gminach uchwał intencyjnych w sprawie likwidacji szkół. Marek Michalak wyraził swoje ogromne zaniepokojenie planowanym zamknięciem placówek bez przeprowadzenia konsultacji ze środowiskiem lokalnym. Jak podkreślił, wpłynęło do niego w tej sprawie wiele skarg od dzieci i ich rodziców.
Rzecznik przestrzegł przed likwidowaniem placówek tylko ze względu na ich wielkość, zwracając uwagę na to, że wiele z nich jest dobrze zorganizowanymi placówkami, w których stale podnosi się poziom nauki. Podkreślił również, że podejmując decyzję o likwidacji bądź przekształceniu placówki oświatowej należy pamiętać, że niebawem konieczne będzie zapewnienie odpowiednich warunków do nauki i zabawy dzieciom sześcioletnim, które zostaną objęte obowiązkiem szkolnym.

 
Komisja Dydaktyczna KRASP za zmianami na maturach
 


Komisja Dydaktyczna KRASP za zmianami na maturach


Zmniejszenie liczby "rzadkich" przedmiotów maturalnych, obowiązkowe dwa egzaminy z przedmiotów dodatkowych na poziomie rozszerzonym - takie m.in. propozycje zmian na maturze od roku 2015 r. ma Komisja Dydaktyczna Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich.
Jak zaznacza prof. Tadeusz Borecki z Prezydium KRASP są to dopiero propozycje komisji, nad którymi jeszcze toczy się dyskusja. Komisja pracuje nad nimi na prośbę Prezydium Konferencji. To z kolei zajęło się sprawą po tym jak minister nauki i szkolnictwa wyższego prof. Barbara Kudrycka przekazała KRASP pytanie Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczące ewentualnych zmian na egzaminie maturalnym, który zostanie przeprowadzony w roku szkolnym 2014/2015.

 
Nowe podstawy programowe w ośmiu zawodach
 


Nowe podstawy programowe w ośmiu zawodach


Do listy zawodów, których nauka wymaga podstawy programowej, minister edukacji dopisała kolejnych osiem.
Wczoraj w życie weszły nowe przepisy w sprawie podstaw programowych kształcenia w niektórych zawodach. Wynikają one z rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 21 stycznia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe (Dz.U. nr 35, poz. 177). Zmiana polega na dodaniu w załączniku do niego standardów wymagań dla ośmiu zawodów niedawno wprowadzonych do klasyfikacji zawodów.


 
Gminy podwyższą opłaty za przedszkola
 


Gminy podwyższą opłaty za przedszkola


Gminy muszą wydać nowe uchwały w sprawie opłat za pobyt dzieci w przedszkolach. Przy okazji dostosowania ich do nowych przepisów samorządy zamierzają podwyższyć dotychczasowe.
Od początku marca samorządy prowadzą nabór do przedszkoli. Dla rodziców, których dzieci dostaną się do nich, oznacza to konieczność ponoszenia dodatkowych opłat. Jednak po ostatniej nowelizacji ustawy z 5 sierpnia 2011 r. o systemie oświaty (Dz.U. nr 148, poz. 991), takie opłaty samorządy mogą pobierać dopiero po pięciu godzinach pobytu dziecka w przedszkolu. W tym czasie nauczyciele powinni realizować program wychowania przedszkolnego, który uwzględnia podstawę programową.






Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

08. grudnia 2025 23:15
Kochani, uczeń z NI (bez opinii,orzeczenia o KS) -plan pracy prowadzących zdalne. Czy jakaś dokumentacja PP?

01. grudnia 2025 23:23
Dziękuję Wam za odpowiedzi❤️. W poradni do której dzwoniłam były one sprzeczne . Nauczyciele stwierdzili, że pismo brzydkie lecz czytelne . Dostosowania z komputerem RP nie uchwaliła.

21. listopada 2025 20:58
Poza tym kryterium powinno być to, czy rzeczywiście jego grafia jest tak zaburzona, że nie można absolutnie odczytać tego co napisał.

21. listopada 2025 20:56
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum