Bibliotekarze szkolni to też nauczyciele - i tak ma zostać.
Znowu coraz częściej docierają do mnie głosy przypisujące ministrowi edukacji pomysły, które mają wywołać niepokój nauczycieli bibliotekarzy. Formułowanie takich insynuacji spowodowało uzasadniony niepokój i obawę o zachowanie statusu zawodowego nauczycieli bibliotekarzy. W moim zamierzeniu nauczyciele bibliotekarze nadal będą posiadali uprawnienia nauczycielskie, które powinny zostać zapisane w nowej ustawie Karta Nauczyciela, nad którą pracuje zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczycieli.
Ten, powołany w marcu 2010 roku, zespół tworzą przedstawiciele samorządów, związków zawodowych, środowisk oświaty niepublicznej, innych partnerów społecznych, środowisk oświatowych i naukowych, a także strony rządowej. Jego powstanie wynikło z konieczności dostosowania rozwiązań w zakresie statusu zawodowego nauczycieli do zmieniającej się rzeczywistości szkolnej i społecznej. Podejmowane działania są również związane z potrzebą wzmocnienia pozycji zawodowej nauczycieli.
O tym, co miałoby się znaleźć w nowym dokumencie, zadecyduje dyskusja członków tego zespołu. To oni, w toku wspólnych działań, wypracują propozycje założeń do zmian prawnych. W związku z tym sugerowanie, że Ministerstwo Edukacji Narodowej próbuje ograniczać uprawnienia nauczycieli bibliotekarzy (czy też którejś innej nauczycielskiej grupy), jest bezpodstawne i uzasadnione jedynie interesem politycznym środowisk, którym na rękę jest sianie niepokoju w środowisku nauczycieli.
Zmienią się zasady użycia siły fizycznej w zakładach poprawczych
Zmienią się zasady użycia siły fizycznej w zakładach poprawczych
Uderzenie nieletniego dopuszczalne jest wyłącznie w celu odparcia bezpośredniego zamachu na życie lub zdrowie własne lub innych osób - zdecydowała Rada Ministrów, która przyjęła regulacje dot. warunków użycia środków przymusu bezpośredniego w zakładach poprawczych.
Nastolatek mieszkający na wsi razem z rodzicami i co najmniej trójką rodzeństwa - statystycznie najczęściej taki Polak żyje w biedzie. Ale nie tylko on.
Matki wychowujące samotnie niepełnosprawne dziecko, mieszkańcy miejskich enklaw biedy, kobiety, które zarabiają minimalną pensję, rodziny wielodzietne, absolwenci wyższych uczelni - to tylko część grup społecznych, które według raportu "Ubóstwo i wykluczenie społeczne w Polsce" są zagrożone biedą. Przygotowały go organizacje pozarządowe Anti-Poverty Network i Social Watch. Raport zaprezentowano wczoraj w Warszawie.
- PKB mówi tylko, ile średnio wzrosła produkcja, ale nie mówi, jak zysk rozkłada się w społeczeństwie. Aby określić poziom ubóstwa, trzeba spojrzeć na inne wskaźniki, które pokazują jakość życia - mówi Ryszard Szarfenberg z Polskiego Komitetu Anti-Poverty Network, jeden z autorów dokumentu.
Każdy badany nauczyciel zrelacjonuje tylko jeden dzień swojej pracy, a nie trzy, jak wcześniej planowano. Ma to zmniejszyć obciążenie pedagogów, biorących udział w badaniach czasu pracy.
Taką decyzję podjęto po konsultacjach ze związkami zawodowymi, które uczestniczą w roboczych dyskusjach, dotyczących metodologii badania.
Dzienniczki realizowane będą techniką tzw. wywiadu dnia następnego. - Ankieter z komputerem przychodzi do nauczyciela i rozmawia z nim o czynnościach zawodowych, które nauczyciel wykonywał poprzedniego dnia - wyjaśnia Monika Karwat-Bury z Instytutu Badań Edukacyjnych.
Wybrani nauczyciele będą losowo przypisani do konkretnych dni, tak żeby zapewnić odpowiednią reprezentację nauczycieli różnych przedmiotów, okresów w roku szkolnym, dni tygodnia.
Badanie ilościowe, które obejmie grupę ok. 8000 nauczycieli i będzie składało się z badania ankietowego i badania budżetu czasu (czyli opisywanego tzw. dzienniczka) czeka nauczycieli jesienią 2011 roku.
Tymczasem IBE rozstrzygnął 15 lutego przetarg na firmę badawczą, która zrealizuje pierwszy etap badania czasu i warunków pracy nauczycieli czyli wywiady grupowe. Weźmie w nich udział około 200 nauczycieli w 24 grupach. Badanie trwać będzie przez około miesiąc. Przeprowadzi je SMG/KRC Poland Media Sp. z o.o.
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 56,305,581 unikalne wizyty