ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 4

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,654
bullet.png Najnowszy użytkownik: monika_g21

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Zmienią się zasady użycia siły fizycznej w zakładach poprawczych
 


Zmienią się zasady użycia siły fizycznej w zakładach poprawczych


Uderzenie nieletniego dopuszczalne jest wyłącznie w celu odparcia bezpośredniego zamachu na życie lub zdrowie własne lub innych osób - zdecydowała Rada Ministrów, która przyjęła regulacje dot. warunków użycia środków przymusu bezpośredniego w zakładach poprawczych.




 
Ubóstwo i wykluczenie społeczne w Polsce
 


Ubóstwo i wykluczenie społeczne w Polsce


Nastolatek mieszkający na wsi razem z rodzicami i co najmniej trójką rodzeństwa - statystycznie najczęściej taki Polak żyje w biedzie. Ale nie tylko on.
Matki wychowujące samotnie niepełnosprawne dziecko, mieszkańcy miejskich enklaw biedy, kobiety, które zarabiają minimalną pensję, rodziny wielodzietne, absolwenci wyższych uczelni - to tylko część grup społecznych, które według raportu "Ubóstwo i wykluczenie społeczne w Polsce" są zagrożone biedą. Przygotowały go organizacje pozarządowe Anti-Poverty Network i Social Watch. Raport zaprezentowano wczoraj w Warszawie.
- PKB mówi tylko, ile średnio wzrosła produkcja, ale nie mówi, jak zysk rozkłada się w społeczeństwie. Aby określić poziom ubóstwa, trzeba spojrzeć na inne wskaźniki, które pokazują jakość życia - mówi Ryszard Szarfenberg z Polskiego Komitetu Anti-Poverty Network, jeden z autorów dokumentu.





 
Dzień z życia nauczyciela
 


Dzień z życia nauczyciela


Każdy badany nauczyciel zrelacjonuje tylko jeden dzień swojej pracy, a nie trzy, jak wcześniej planowano. Ma to zmniejszyć obciążenie pedagogów, biorących udział w badaniach czasu pracy.
Taką decyzję podjęto po konsultacjach ze związkami zawodowymi, które uczestniczą w roboczych dyskusjach, dotyczących metodologii badania.
Dzienniczki realizowane będą techniką tzw. wywiadu dnia następnego. - Ankieter z komputerem przychodzi do nauczyciela i rozmawia z nim o czynnościach zawodowych, które nauczyciel wykonywał poprzedniego dnia - wyjaśnia Monika Karwat-Bury z Instytutu Badań Edukacyjnych.
Wybrani nauczyciele będą losowo przypisani do konkretnych dni, tak żeby zapewnić odpowiednią reprezentację nauczycieli różnych przedmiotów, okresów w roku szkolnym, dni tygodnia.
Badanie ilościowe, które obejmie grupę ok. 8000 nauczycieli i będzie składało się z badania ankietowego i badania budżetu czasu (czyli opisywanego tzw. dzienniczka) czeka nauczycieli jesienią 2011 roku.
Tymczasem IBE rozstrzygnął 15 lutego przetarg na firmę badawczą, która zrealizuje pierwszy etap badania czasu i warunków pracy nauczycieli czyli wywiady grupowe. Weźmie w nich udział około 200 nauczycieli w 24 grupach. Badanie trwać będzie przez około miesiąc. Przeprowadzi je SMG/KRC Poland Media Sp. z o.o.

Źródło : Serwis Samorządowy PAP
 
Kilka tabelek na poprawę humoru
 


Kosimy szmal, że aż miło











Źródło : Education at a Glance 2010: OECD Indicators
 
Bida z nędzą
 


Bida z nędzą



Młodzi, polscy nauczyciele należą do najuboższych grup zawodowych w Unii Europejskiej. Zarabiają dwa razy mniej niż ich koledzy w Czechach i na Węgrzech. Po piętnastu latach pracy polski nauczyciel może liczyć maksymalnie na ok. 42 tys. zł rocznie, a np. maksymalny pułap zarobków w meksykańskiej szkole sięga 90 tys. zł rocznie, oczywiście brutto!
A jak pod tym względem jest w innych krajach UE? Bez porównania lepiej. Polski nauczyciel na starcie swojej kariery może liczyć maksymalnie na 21 tys. zł rocznie! Węgierski na 36 tys., a czeski na 45 tys.! To więcej niż nasz zarabia po 15 latach pracy!
Maksymalny próg zarobków, wg OECD, w polskiej szkole to ok. 44 tys. zł za rok. Dla porównania w węgierskiej ok. 60 tys zł, a czeskiej ok. 70 tys. zł.
I choć czescy i węgierscy nauczyciele mają znacznie lepiej niż polscy i tak daleko im do Francuzów, Niemców, czy Luksemburczyków.
Tam z pracy w szkole można naprawdę godziwie żyć. W Niemczech maksymalny pułap zarobków za rok to 80 tys, ale euro! W Luksemburgu można liczyć na ok. 20 tys. euro więcej!


Źródło: Edufakty.pl

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

02. lipca 2025 21:09
Czy to Wasza prośba o wgląd w sytuację rodziny, czy to odpowiedź na monit sądu......

02. lipca 2025 21:08
To zależy w jakiej sprawie, to pismo, z czyjej inicjatywy itd.

02. lipca 2025 17:18
Witam. Jakie informacje o dziecku w szkole powinny być zawarte w piśmie do sądu. Jak wygląda szablonowo takie pismo?

16. czerwca 2025 07:52
zajęcia - 45 min

13. czerwca 2025 21:39
Ile wynosi etat terapeuty pedagogicznego? Praca 45 min czy 60 min?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zastępstwa realizow...
bullet.png awans pedagoga
bullet.png nauczanie indywidualne
bullet.png dzieco w kl.3 pisze ...
bullet.png poszukuję pracy - s...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum