ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,767
bullet.png Najnowszy użytkownik: spustelnik

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Dlaczego chcemy podwyżki
 


Do wykresów, które przedstawiłem kilka dni temu dodałem kolejne lata.

Jeśli ktoś nadal nie rozumie, dlaczego właśnie teraz upominamy się o podwyżki, to już jego problem.

Z wrodzonej powściągliwości porównywałem średnią krajową z zarobkami nauczyciela dyplomowanego, a nie stażysty, czy kontraktowego.







 
Pytanie do interdyscyplinarnego testu (j. polski, WOS)
 


Pytanie do interdyscyplinarnego testu (j. polski, WOS)

Biada nam, zbiegi, żeśmy w czas morowy. Lękliwe nieśli za granicę głowy!

Przeczytaj powyższy wers i odpowiedź na pytania.

1. Z jakiego utworu on pochodzi? ..................................

2. Kto jest autorem tego utworu? ...................................

3. Do którego ministra obecnego rządu można odnieść ten wers? ...................................

W odpowiedzi na pytania pomogą Ci ilustracje zamieszczone poniżej.








 
Komunikat Warszawa, 5 kwietnia 2019 r.
 


Komunikat Warszawa, 5 kwietnia 2019 r.

Negocjacje prowadzone przez Krajową Sekcję Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” z rządem w Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” były głównym tematem Nadzwyczajnej Rady KSOiW 5 kwietnia w Warszawie.
Członkowie Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” przeanalizowali propozycje rządu. Po burzliwej dyskusji przyjęto stanowisko (bez głosów sprzeciwu):
KSOiW NSZZ „Solidarność” nadal pozostaje w sporze zbiorowym do czasu podpisania ze stroną rządową porozumienia uwzględniającego dotychczas wynegocjowane postulaty NSZZ „Solidarność”.
Przedstawiciele KSOiW NSZZ „Solidarność” negocjowali poniższe postulaty:
- podwyżkę wynagrodzeń w wysokości 15 proc. od stycznia 2019 r.
- zmianę systemu wynagradzania (według którego pensje nauczycieli byłyby bezpośrednio powiązane z przeciętnym wynagrodzeniem w gospodarce narodowej). Nowy system powinien obowiązywać już od przyszłego roku,
- wycofanie się z niekorzystnych przepisów dotyczących awansu zawodowego i oceny pracy nauczycieli.
Zespół negocjacyjny KSOiW NSZZ „Solidarność” czeka na podpisanie porozumienia.

Dotychczas udało się wywalczyć:
- 15 proc. podwyżkę wynagrodzeń w 2019 r. (nadal negocjujemy termin wprowadzenia),
- Deklaracje zmiany systemu wynagradzania nauczycieli. Na przełomie czerwca i lipca ma zostać przedstawiony projekt zmian systemu wynagradzania, według którego pensje nauczycieli miałyby być powiązane z wysokością przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej. Tym samym nauczyciele nie musieliby walczyć co roku o podwyżki wynagrodzeń, ponieważ rosłyby one w sposób automatyczny (określane wskaźnikiem procentowym w stosunku do przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej).
- Wycofanie się z niekorzystnych dla nauczycieli przepisów dotyczących awansu zawodowego i oceny pracy nauczycieli (powrót do wcześniejszych przepisów sprzed września 2018 r.),
- Ustalenie minimum wysokości dodatku za wychowawstwo, który ma wynosić 300 zł.

Krytycznie odniesiono się natomiast do przedstawionej dzisiaj (5 kwietnia) przez rząd propozycji zwiększenia pensum nauczycieli. Podkreślono, że na takie zmiany w Karcie nauczyciela nie ma zgody naszego Związku.

Olga Zielińska
Rzecznik prasowy
KSOiW NSZZ „Solidarność”

Źródło:www.solidarnosc.org.pl

 
5.04.2019 Komunikat ZNP i FZZ
 


5.04.2019 Komunikat ZNP i FZZ

Podczas dzisiejszych rozmów strona rządowa przedstawiała konfrontacyjną ofertę polegającą na radykalnym zwiększeniu pensum (od 25% do 33%) połączoną ze wzrostem średniego (czyli wirtualnego) wynagrodzenia do roku 2023 r.
Strona związkowa nie otrzymała – mimo wielokrotnych próśb – tej oferty w formie pisemnej. Natomiast materiały te – w postaci komunikatu prasowego oraz prezentacji – otrzymali dziennikarze na konferencji prasowej strony rządowej, która odbyła się tuż po rozmowach.
Dzisiejsza propozycja rządu oznacza:
– brak realnych podwyżek wynagrodzenia zasadniczego w 2019 roku,
– znaczącą redukcję etatów nauczycielskich,
– pogorszenie oferty edukacyjnej w szkołach wiejskich,
– zwiększenie obowiązków i czasu pracy nauczycieli.

Podkreślamy, że strona związkowa w trakcie negocjacji trwających od 25 marca przedstawiła aż trzy propozycje dotyczące wzrostu wynagrodzeń. Nie spotkały się one z aprobatą strony rządowej. Także dzisiaj przedstawiciele rządu nie odnieśli się do propozycji FZZ i ZNP złożonej w środę wieczorem (3 kwietnia 2019 r.), polegającej na rozłożeniu 30% podwyżki na dwie tury (15% od 1 stycznia i 15% od 1 września br.).
Dotychczasowe propozycje rządu nie dają podstaw do odwołania strajku w ramach legalnie toczącego się sporu zbiorowego.

Strajk rozpocznie się od 8 kwietnia 2019 roku.


Sławomir Broniarz, ZNP
Sławomir Wittkowicz, FZZ


Źródło:znp.edu.pl

 
Wypowiedź pana Sasina w Polsat News
 

Wypowiedź pana Sasina w Polsat News (05.04.2019)

Sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz przewodniczący Stałego Komitetu Rady Ministrów pan Sasin powiedział w Polsat News - "zaskoczony" protestami nauczycieli - co następuje, cytuję:

nauczyciele bez strajku dostali takie same podwyżki, jak policjanci.


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

08. grudnia 2025 23:15
Kochani, uczeń z NI (bez opinii,orzeczenia o KS) -plan pracy prowadzących zdalne. Czy jakaś dokumentacja PP?

01. grudnia 2025 23:23
Dziękuję Wam za odpowiedzi❤️. W poradni do której dzwoniłam były one sprzeczne . Nauczyciele stwierdzili, że pismo brzydkie lecz czytelne . Dostosowania z komputerem RP nie uchwaliła.

21. listopada 2025 20:58
Poza tym kryterium powinno być to, czy rzeczywiście jego grafia jest tak zaburzona, że nie można absolutnie odczytać tego co napisał.

21. listopada 2025 20:56
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum