To warto przeczytać!!! Prof. Anna Firkowska-Mankiewicz, wypowiadając się na temat integracji w szkole dla portalu niepelnosprawni.pl, powiedziała: "W edukacji włączającej chodzi o to, aby dziecko niepełnosprawne czuło się pełnoprawnym członkiem społeczności". Mnie to przekonuje. Inaczej pozamykamy się w gettach.
A.S.: Kiedy słyszę takie wypowiedzi, to ogarnia mnie zwątpienie w postępującą mądrość rodzaju ludzkiego. Oczywiście doceniam szlachetne pobudki i dobre chęci, ale obawiam się, że mamy tu do czynienia z egzemplifikacją niegdysiejszego twierdzenia, że jeśli fakty mówią nam co innego niż teoria, to tym gorzej dla faktów. Ciągle mam w pamięci rozmowę z jedną mamą. Kiedy jej dziecko było malutkie, święcie wierzyła w ideę integracji. Po jakimś czasie zadzwoniła do mnie i zapytała o najlepszą szkołę specjalną. Mówię: "Przecież zależało pani na integracyjnej". A ona: "Tak, ale to było dawno". Dzieciaki z zespołem Downa w szkołach integracyjnych są po prostu bardzo samotne. Ostatnio nawet Iwona Wojtczak-Grzesińska, wiceprezes stowarzyszenia "Otwarte drzwi", osoba świetnie znająca środowisko osób niepełnosprawnych intelektualnie, zwolenniczka idei "włączania", przyznała: "Może i osoby wychodzące z placówek integracyjnych intelektualnie stoją wyżej od tych ze specjalnych, ale społecznie to jest dramat. Wokół nich jest pustka".
Gorąco polecał lekturę całego wywiadu (uwaga na temat "Korony królów" wprawiła mnie w dobry nastrój na cały weekend).
W nawiązaniu do pisma z 9 lutego 2018 r. Ministerstwa Edukacji Narodowej, dotyczącego projektu rozporządzenia w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy, Związek Nauczycielstwa Polskiego negatywnie opiniuje przedłożony projekt.
Prezydium KSOiW NSZZ „Solidarność” ponowiło żądanie podjęcia niezwłocznych negocjacji w sprawie podwyższenia uposażeń i uproszczenia systemu płac nauczycieli oraz jego skorelowania z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem w gospodarce narodowej. Członkowie Prezydium negatywnie zaopiniowali projekt kryteriów oceny pracy nauczyciela.
Wzywamy Ministerstwo Edukacji Narodowej do konstruktywnego dialogu ze stroną związkową. W przypadku braku satysfakcjonujących efektów negocjacji w terminie do 30 kwietnia 2018 r. nasz Związek podejmie czynną akcję protestacyjną.
Tylko najlepsze uczelnie będą kształcić nauczycieli. A znajdą się jeszcze chętni???
Tylko najlepsze uczelnie będą kształcić nauczycieli. A znajdą się jeszcze chętni???
Tylko najlepsze uczelnie będą kształcić nauczycieli. Konieczne będzie ukończenie pięcioletnich, jednolitych studiów magisterskich – mówi wiceminister nauki Piotr Müller. Po konsultacjach wprowadziliśmy do projektu ustawy reformującej szkolnictwo wyższe ważne zmiany. Niestety od lat mamy do czynienia z obniżeniem standardów kształcenia nauczycielskiego. Wynika to m.in. z kształcenia nauczycieli przez uczelnie, które nie prowadzą badań naukowych w tym zakresie. Wiele uczelni przekazuje wiedzę w sposób co najmniej niezadowalający. Dlatego po zmianach uprawnienia do kształcenia nauczycieli będą miały tylko te uczelnie, które prowadzą badania naukowe i korzystają z najnowszych zdobyczy naukowych w zakresie kształcenia nauczycieli i edukacji uczniów. […] Zgodnie z projektem rozporządzenia, które będzie wydane po przyjęciu ustawy, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz pedagogika specjalna będą prowadzone jako studia jednolite magisterskie. Kiedy zmiany dotyczące kształcenia nauczycieli mają wejść w życie? Stopniowo już od następnego roku akademickiego. Będzie jednak okres przejściowy do następnej oceny jakości badań naukowych, czyli do 2021 r. Studenci, którzy rozpoczęli kształcenie w danej uczelni, będą je mogli zakończyć bez obaw.
Zainspirowani arkuszem monitorującym udzielanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej skierowanym do szkół przez MEN, postanowiliśmy przeprowadzić własne badania sondażowe. Otrzymaliśmy odpowiedź z 400 szkół. W zasadzie można założyć, że są to wyniki z losowo wybranych szkół z terenu całej Polski.
Plusem naszych badań jest prostota pytania, pozwalająca na udzielenie jednoznacznej odpowiedzi i oczywiście brak dyrektorskiego "filtra" nakładanego na wyniki przekazywane przez szkoły w odpowiedzi na arkusz MEN.
Nasze Koleżanki na forum sygnalizowały, że dyrektorzy "zakłamują" wyniki podając zajęcia prowadzone "za friko" jako płatne (ujęte w arkuszu). Oczywiście duża tu wina MEN, które tak przygotowało pytania, że gdyby je zjadł pies, to by zdechł w męczarniach.
Zadaliśmy następujące pytanie: Czy w Twojej szkole nauczyciele prowadzą ZAJĘCIA z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogiczej (ZDW, korekcyjno - kompensacyjne, logopedię, rozwijające uzdolnienia, rozwijające umiejętność uczenia się, rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne)?
Możliwe odpowiedzi:
- tylko odpłatnie,
- tylko nieodpłatnie,
- odpłatnie i nieodpłatnie,
- w mojej szkole nie ma takich zajęć.
Jarosław Gowin: […]kiedy byłem ministrem sprawiedliwości. Miałem wtedy trójkę dzieci na utrzymaniu, studiowały. I słowo honoru - czasami nie starczało do pierwszego.[….]
Internauci, posiłkując sie oświadczeniami majątkowymi wicepremiera Gowina, z czasów gdy był ministrem sprawiedliwości w rządzie PO-PSL, wyliczyli, że zarabiał wówczas ok. 17,5 tys. zł miesięcznie.
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 68,445,058 unikalne wizyty