ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,767
bullet.png Najnowszy użytkownik: spustelnik

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Szkoda naszego czasu
 


Szkoda naszego czasu

6 lutego (wtorek) odbyło się wspólne posiedzeniu sejmowych komisji edukacji oraz samorządu terytorialnego. Obecni byli przedstawiciele nauczycielskich związków zawodowych. Podjęto temat "zarobków" nauczycieli.

I tyle. Na obszerniejszy opis, szkoda naszego cennego czasu.


To, że jesteśmy w dupie, to jasne.
Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.


Stefan Kisielewski



 
List ZNP do MEN dot. oceny pracy nauczyciela
 


List ZNP do MEN dot. oceny pracy nauczyciela

W odpowiedzi na wniosek Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawie udziału w pracach nad projektem rozporządzenia dotyczącego oceny pracy nauczyciela Związek Nauczycielstwa Polskiego przedłożył szereg uwag.
Oto fragment listu:
ustawa nie reguluje tak kluczowych zagadnień, jak mierniki oceny pracy oraz zasady odwołania się nauczyciela od wystawionej mu oceny. W tym zakresie zawiera ona wyłącznie delegacje dla regulacji podustawowych (rozporządzenia i regulaminu). Należy pamiętać, że ocena pracy nauczyciela, zwłaszcza w swoim nowym kształcie, połączona z awansem zawodowym i dodatkową gratyfikacją finansową, stanie się niezwykle istotnym czynnikiem wpływającym na warunki pracy w szkole. Może być to czynnik motywujący do doskonalenia pracy nauczycieli, ale może też stać się narzędziem opresji wobec nich, zaburzającym konieczną w szkole atmosferę zaufania i współpracy. Tak kluczowa zmiana nie może być wprowadzana bez szerokich konsultacji ze środowiskiem, a przede wszystkim w pośpiechu, bez czasu na spokojne zapoznanie się ze zmianami i ich przyswojenie.




Źródło: znp.edu.pl
 
Już wiemy skąd kwietniowa, upokarzająca jałmużna dla nauczycieli
 


Już wiemy skąd kwietniowa, upokarzająca jałmużna dla nauczycieli

„Od 1 kwietnia 2018 roku nastąpi wzrost wynagrodzenia średniego nauczycieli o 5,35%, w tym podwyższenie kwoty bazowej dla nauczycieli o 0,35% związane ze zmianami ustawy Karta Nauczyciela – przesunięcie środków wydatkowanych dotychczas na dodatek mieszkaniowy” – czytamy w liście minister Anny Zalewskiej do szefów dwóch oświatowych związków ZNP i FZZ z 19 stycznia br.




Źródło: www.znp.edu.pl

 
Zmiany w Karcie......nie w Karcie
 


Zmiany w Karcie......nie w Karcie

Zmian w Karcie Nauczyciela dokonano w........ustawie o finansowaniu zadań oświatowych. Na powszechne sugestie, żeby zrobić to w dokumencie docelowym, Ministerstwo Edukacji Narodowej opowiedziało, że nie widzi takiej potrzeby, ponieważ zmiany te ściśle łączą się z finansowaniem zadań oświatowych.
Obszary zmian:
- ocena pracy nauczycieli;
- awans zawodowy;
- zasady zatrudniania i zwalniania;
- wynagrodzenie;
- pensum;
- urlop wypoczynkowy i uprawnienia rodzicielskie;
- urlop dla podratowania zdrowia.
Zlikwidowane zostało stanowisko asystenta nauczyciela.

 
Telefony komórkowe w szkołach
 


Telefony komórkowe w szkołach.

Minister edukacji Francji Jean-Michel Blanquer poinformował, że od września 2018 r. użycie telefonów komórkowych na terenie szkół podstawowych i średnich będzie zabronione.
Podobne rozwiązanie podczas swojej kampanii wyborczej proponował prezydent Francji Emmanuel Macron, a także, jedenaście lat temu, burmistrz Nowego Jorku Michael Bloomberg. Jego wysiłki jednak zakończyły się fiaskiem, a rodzice narzekali, że szkoły uniemożliwiają im kontakt z dziećmi. Obecnie nowojorscy uczniowie mogą przynosić komórki do szkoły, ale korzystanie z telefonów dozwolone jest jedynie w uzasadnionych sytuacjach.
Według badań przeprowadzonych przez London School of Economics, uczniowie szkół, w których zabronione jest korzystanie z komórek, osiągają wyniki lepsze o ponad 6,4 proc. w stosunku do tych uczących się w placówkach, gdzie telefony są dozwolone.

Źródło: www.rp.pl


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

08. grudnia 2025 23:15
Kochani, uczeń z NI (bez opinii,orzeczenia o KS) -plan pracy prowadzących zdalne. Czy jakaś dokumentacja PP?

01. grudnia 2025 23:23
Dziękuję Wam za odpowiedzi❤️. W poradni do której dzwoniłam były one sprzeczne . Nauczyciele stwierdzili, że pismo brzydkie lecz czytelne . Dostosowania z komputerem RP nie uchwaliła.

21. listopada 2025 20:58
Poza tym kryterium powinno być to, czy rzeczywiście jego grafia jest tak zaburzona, że nie można absolutnie odczytać tego co napisał.

21. listopada 2025 20:56
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum