ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 4

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,653
bullet.png Najnowszy użytkownik: Elrafa7

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Telefony komórkowe w szkołach
 


Telefony komórkowe w szkołach.

Minister edukacji Francji Jean-Michel Blanquer poinformował, że od września 2018 r. użycie telefonów komórkowych na terenie szkół podstawowych i średnich będzie zabronione.
Podobne rozwiązanie podczas swojej kampanii wyborczej proponował prezydent Francji Emmanuel Macron, a także, jedenaście lat temu, burmistrz Nowego Jorku Michael Bloomberg. Jego wysiłki jednak zakończyły się fiaskiem, a rodzice narzekali, że szkoły uniemożliwiają im kontakt z dziećmi. Obecnie nowojorscy uczniowie mogą przynosić komórki do szkoły, ale korzystanie z telefonów dozwolone jest jedynie w uzasadnionych sytuacjach.
Według badań przeprowadzonych przez London School of Economics, uczniowie szkół, w których zabronione jest korzystanie z komórek, osiągają wyniki lepsze o ponad 6,4 proc. w stosunku do tych uczących się w placówkach, gdzie telefony są dozwolone.

Źródło: www.rp.pl

 
Strajk nauczycieli szkół podstawowych w Holandii
 


Strajk nauczycieli szkół podstawowych w Holandii

Ze względu na strajk nauczycieli domagających się wyższych zarobków oraz lepszych warunków pracy we wtorek nie funkcjonuje w Holandii 90 proc. szkół podstawowych. To drugi strajk nauczycieli szkół podstawowych w tym kraju w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.
[...]
Pedagodzy skarżą się też na nadmiar obowiązków i apelują o dodatkowe środki finansowe, które pozwoliłyby na zatrudnienie asystentów. Jak szacuje ministerstwo szkolnictwa, do 2027 roku w holenderskich szkołach podstawowych będzie brakowało ok. 11 tys. nauczycieli.
Nauczyciele ostrzegają, że w przyszłym roku ponownie zastrajkują, jeśli ich żądania nie zostaną spełnione.

Źródło: www.oswiata.abc.com.pl



Jaka "frekwencja strajkowa" byłaby w Polsce? 10 - 15%? Jedne związki twierdziłoby, że to ich strajk, drugie, że ich, w prasie i w innych mediach żarliby się kto był inicjatorem, kto torpeduje, kto jest "zdrajcą i sprzedawczykiem" itd., itp. A władza zaciera ręce. OTO POLSKA WŁAŚNIE!!!


 
Przymusowy wolontariat? Ciekawy oksymoron.
 


Przymusowy wolontariat? Ciekawy oksymoron.

Dyrektorzy szkół wbrew przepisom zmuszają nauczycieli do pracy w ramach wolontariatu - twierdzi Związek Nauczycielstwa Polskiego. Powodem jest błędna interpretacja przepisów ustawy - Prawo Oświatowe.
Jak się okazuje, Światowy Dzień Wolontariatu, przypadający na 5 grudnia, to święto wielu nauczycieli. Według ZNP organy prowadzące i dyrektorzy szkół nadużywają uprawnień, zmuszając pedagogów do dodatkowej pracy za darmo.
Problematycznym przepisem okazał się art. 109 ustawy - Prawo Oświatowe. Dotyczy on prowadzenia zajęć rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych, zajęć prowadzonych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów.
Przepis umożliwia zaangażowanie wolontariuszy w prowadzenie takich zajęć, co - jak twierdzą związkowcy - niektórzy uznają za furtkę do przymuszania nauczycieli, by prowadzili te zajęcia za darmo.
ZNP twierdzi, że, to niedopuszczalne.
"Wolontariusze mogą wykonywać pracę na rzecz szkoły jedynie w zakresie rozszerzającym i wzbogacającym działalność statutową szkoły. W zakresie zadań statutowych szkoły może to być praca pomocnicza na rzecz nauczyciela realizującego zajęcia wychowawczo-opiekuńcze, ale nigdy praca samodzielna." - podkreślają związkowcy. - "W przypadku wymuszania na nauczycielach podejmowania realizacji swoich obowiązków nauczycielskich w ramach wolontariatu – mamy do czynienia z wykorzystywaniem podległości służbowej w celu zawarcia umowy zmierzającej do obejścia prawa." - dodają.

Źródło:www.oswiata.abc.com.pl


 
Pedagog szkolny zaatakowany nożem
 


Pedagog szkolny zaatakowany nożem

Jak informuje Radio Olsztyn znane są wyniki kontroli Kuratorium Oświaty przeprowadzonej w Szkole Podstawowej nr 2 w Morągu, gdzie jedna z uczennic zaatakowała nożem pedagog szkolną.
Dziewczyna wcześniej leczyła się psychiatrycznie. Wizytatorzy z kuratorium sprawdzali czy szkoła zapewniła jej odpowiednią opiekę psychologiczno-pedagogiczną. Z zabranych materiałów wynika, że placówka w Morągu dołożyła wszelkich starań by tak było.
14-latka od dłuższego czasu była pod opieką poradni psychiatrycznej. Na tej podstawie od września była objęta indywidualnym tokiem nauczania, czyli lekcje miała organizowane w domu. Feralnego dnia przyszła do szkoły na umówioną wizytę u pedagog. Wtedy też wyciągnęła nóż i zaczęła jej grozić.
Od zdarzenia dziewczyna przebywa w oddziale zamkniętym szpitala psychiatrycznego, kiedy jej stan zdrowia poprawi się, będzie mogła kontynuować naukę indywidualnym tokiem nauczania – co potwierdziła Radiu Olsztyn dyrektor Wydziału Nadzoru Pedagogicznego w kuratorium w Olsztynie Wiesława Szafrańska-Bortkiewicz. Szkoła cały czas nie komentuje sprawy. Zaatakowana pedagog wróciła do pracy. (red./Radio Olsztyn)

Źródło: www.mediagroupinfo.pl

 
Stanowisko Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
 


Stanowisko Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"


Stanowisko Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
do Prezesa Prawa i Sprawiedliwości Jarosława Kaczyńskiego w sprawie sytuacji w oświacie
Siedlce, 23 listopada 2017 r.


Rada Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" zwraca się do Prezesa Prawa i Sprawiedliwości Pana Jarosława Kaczyńskiego o poddanie wnikliwej analizie aktualnego stanu reformy edukacji oraz podjęcie stosownych decyzji umożliwiających realne uzyskanie zmian jakościowych w systemie edukacji.
Równocześnie Rada wyraża niepokój spowodowany brakiem otwartości Ministra Edukacji Narodowej na składane przez NSZZ „Solidarność” propozycje wypracowania optymalnych rozwiązań, oczekiwanych od dawna w środowisku oświatowym. Ewidentnym przykładem takiego działania jest uchwalenie Ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, zwierającej niekorzystne przepisy, pogarszające status zawodowy nauczycieli.
[...]
W roku szkolnym 2016/17 została przeprowadzona reforma edukacji w części odnoszącej się do zmian strukturalnych. Największe konsekwencje tego procesu ponieśli pracownicy oświaty, a w szczególności nauczyciele. To oni, przeżywając osobiste obawy związane z utrzymaniem zatrudnienia, poddawani zmasowanej negatywnej propagandzie środowisk opozycyjnych, często kosztem swojego wolnego czasu, w tym urlopu, przygotowali szkoły do nowego roku szkolnego, a przez kolejne lata będą wdrażać nowe programy, co również będzie wymagało wzmożonego wysiłku i dodatkowej pracy.
W tej sytuacji pracownicy oświaty mają prawo oczekiwać od władzy szacunku dla swojej pracy i pilnego wprowadzenia pozytywnych zmian, zlikwidowania nękających oświatę patologicznych zjawisk.
Tymczasem pierwsze decyzje, m.in. te związane z nierozwiązaniem problemu wynikającego z art. 42 KN (praca za darmo), wydłużeniem awansu zawodowego, wprowadzeniem obowiązkowej oceny co trzy lata
czy ograniczeniem dostępu do urlopów zdrowotnych - to zwyczajne szukanie oszczędności kosztem pracowników, zwiększenie i tak dotkliwej biurokracji oraz demonstracyjny brak zaufania do nauczycieli. Nie może zatem dziwić narastające w polskich szkołach rozczarowanie i poczucie krzywdy.
[...]
Wydłużony, wieloletni proces dochodzenia do stabilizacji zawodowej przy wynagrodzeniach na poziomie najniższej płacy i perspektywa osiągnięcia dochodów poniżej średniej w gospodarce narodowej nie zachęci młodych zdolnych Polaków do podejmowania pracy w oświacie, a może również spowodować odejście nauczycieli o znaczącym dorobku zawodowym.
W tym kontekście stanowczo protestujemy przeciwko rozpowszechnianiu nieprawdziwych informacji o zwiększeniu wynagrodzeń nauczycieli o 15% w przeciągu trzech lat, albowiem zapowiedź wdrożenia podwyżek od kwietnia 2018 roku oznacza, że wyniosą one ok. 13,5%.
Warto podkreślić, że przy uwzględnieniu poziomu inflacji i stratach spowodowanych m.in. wydłużeniem awansu zawodowego, status materialny nauczycieli nie poprawi się, a zwiększone zadania nie zostaną w żaden sposób zrekompensowane.
[...]
Polacy oczekują naprawdę dobrej zmiany. Rada Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" jest gotowa do rozmów i kolejny raz deklaruje wolę wypracowania kompleksowych rozwiązań, które będą dobrze służyć polskiej oświacie.

Ryszard Proksa
przewodniczący KSOiW NSZZ "Solidarność"


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

02. lipca 2025 21:09
Czy to Wasza prośba o wgląd w sytuację rodziny, czy to odpowiedź na monit sądu......

02. lipca 2025 21:08
To zależy w jakiej sprawie, to pismo, z czyjej inicjatywy itd.

02. lipca 2025 17:18
Witam. Jakie informacje o dziecku w szkole powinny być zawarte w piśmie do sądu. Jak wygląda szablonowo takie pismo?

16. czerwca 2025 07:52
zajęcia - 45 min

13. czerwca 2025 21:39
Ile wynosi etat terapeuty pedagogicznego? Praca 45 min czy 60 min?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zastępstwa realizow...
bullet.png awans pedagoga
bullet.png nauczanie indywidualne
bullet.png dzieco w kl.3 pisze ...
bullet.png poszukuję pracy - s...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum