Związek Nauczycielstwa Polskiego zwrócił się do pani premier o podjęcie działań wobec decyzji ministra pracy ws. asystenta nauczyciela.
W kwietniu br. ZNP wystąpił do premiera z wnioskiem o umieszczenie w rozporządzeniu o pracownikach samorządowych asystenta nauczyciela. Wniosek wynikał z zapisów prawa tj. ustawy o systemie oświaty, ustawy o pracownikach samorządowych. Ustawy te stanowią, iż osoby zatrudnione w jednostkach samorządowych (a taką jest szkoła) są pracownikami samorządowymi. Po 6 miesiącach oczekiwań ministerstwo pracy przesłało stanowisko, iż asystenci nie znajdą się w rozporządzeniu.
Zamknąć słabe szkoły
Pani ministra dla Rzeczpospolitej.
Te szkoły, które nawiążą współpracę z przedsiębiorcami, rozwiną się. Otrzymają środki na stworzenie ciekawej oferty edukacyjnej, atrakcyjnej dla uczniów ze względu na praktyki prowadzone bezpośrednio u pracodawcy i dającej duże szanse na odniesienie sukcesu na rynku pracy.
A co z tymi, które nie zechcą się zreformować.
Będą niekonkurencyjne, nie będą miały uczniów i będą musiały się zamknąć. Nie akceptuję sytuacji, w której szkoła istnieje dla nauczycieli, czyli np. kształci kucharzy, bo akurat taką kadrą dysponuje, mimo że rynek pracy ich nie potrzebuje.
Samorządy mają pieniądze nie tylko na podwyżki, ale i na dodatkowe etaty. Na przykład Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego w 2008 r. posiadał ich 718 (średnie wynagrodzenie – 3,5 tys. zł ), w 2013 r. etatów było już 952 (średnie wynagrodzenie to 3,7 tys. zł), a w tym roku liczba pracowników przekroczyła już tysiąc osób ze średnią płacą 3,8 tys. zł. Z kolei Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w 2008 r. zatrudniał 610 pracowników (średnie wynagrodzenie 3,8 tys. zł), w 2013 r. – 893 (4,1 tys. zł), a obecnie 905 (4,2 tys. zł).
Spotkanie szkoleniowe dotyczące rekrutacji, orzecznictwa i funkcjonowania w szkole dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Zespół Szkół i Placówek Specjalnych w Krakowie i działający w jego ramach Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 1 zapraszają Sz.P. Pedagogów i Psychologów na spotkanie szkoleniowe dotyczące rekrutacji, orzecznictwa i funkcjonowania w szkole dzieci zagrożonych niedostosowanie społecznym.
Spotkanie odbędzie się w dniu 5 listopada, w budynku szkoły (aula) Kraków, ul. Lubomirskiego 21 o godzinie 12.00 (przewidywany czas zakończenia 14.00)
Konferencja jest bezpłatna. W trakcie spotkania będzie można skorzystać z konsultacji specjalistów oraz otrzymać zaświadczenie o uczestnictwie w spotkaniu szkoleniowym.
Hasłem tegorocznych obchodów Dnia jest „Potrzeba nauczycieli!” (A Call for Teachers!). Obchody organizowane są tradycyjnie wspólnie przez UNESCO, Międzynarodową Organizację Pracy, UNDP, UNICEF i Education International.
To nauczyciele stanowią o powodzeniu planów zapewnienia wszystkim równego dostępu do wysokiej jakości edukacji, dlatego realizacja celów Edukacji dla Wszystkich wiąże się bezpośrednio z hasłem tegorocznych obchodów Dnia. „Wysokiej jakości edukacja to nadzieja i obietnica lepszego życia. Nic nie przyczyni się bardziej do budowania trwałego fundamentu pokoju i zrównoważonego rozwoju niż edukacja na wysokim poziomie, dostarczona przez dobrze wyszkolonych, odpowiednio wynagrodzonych i wysoko zmotywowanych nauczycieli. Dzisiejsze problemy edukacyjne świata wynikają w znacznej mierze z ogromnego niedoboru wykwalifikowanych kadr.
Zaangażowanie w kwestie związane z zawodem nauczycielskim oznacza w praktyce zapewnienie właściwych szkoleń, możliwość stałego rozwoju zawodowego i obronę praw nauczycielskich. Światowy Dzień Nauczyciela zwraca uwagę na potrzebę przywrócenia zawodowi nauczycielskiemu jego dawnego znaczenia, nie tylko w interesie samych nauczycieli i uczniów, ale całego społeczeństwa, na którego przyszłość nauczyciele mają szczególnie istotny wpływ.
Jak wynika z raportu Komisji Europejskiej opublikowanego przy okazji Światowego Dnia Nauczyciela, w latach 2013-2014 wynagrodzenia nauczycieli wzrosły w 16 europejskich państwach Europy. Nie było wśród nich jednak Polski.
Zdaniem unijnej komisarz ds. edukacji i młodzieży Andoulli Vassiliou w czasie gdy Unia Europejska wychodzi z kryzysu gospodarczego, państwa członkowskie powinny uważnie zastanowić się nad rolą wynagrodzenia i warunków pracy nauczycieli w zachęcaniu najlepszych kandydatów do podjęcia pracy w tym zawodzie i pozostania w nim.
w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny i pedagog specjalny, dyr każe pedagogowi realizować w ramach pensum 5 godzin rewalidacji, pedagog specjalny nie ma rewalidacji. Czy tak można?
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 73,081,214 unikalne wizyty