ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 11

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,747
bullet.png Najnowszy użytkownik: megan345

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Kasa, Misiu, kasa.
 


Kasa, Misiu, kasa.



W swojej książce "Czego nie można kupić za pieniądze" (gorąco polecam) amerykański filozof Michael Sandel pisze, że w niektórych szkołach w USA zaczęto płacić dzieciom za każdą przeczytaną książkę.
Drugoklasiści (sic!) z Dallas, którzy dostawali po 2 dolary za przeczytaną książkę osiągnęli lepsze niż pozostałe dzieci wyniki na końcoworocznych testach czytania ze zrozumieniem.

 
Exposé Premier Ewy Kopacz
 


Exposé Premier Ewy Kopacz


Szkolnictwo zawodowe, nowe żłobki i przedszkola, likwidacja „śmieciowego” jedzenia w sklepikach szkolnych, darmowe podręczniki – to główne punkty exposé Premier Ewy Kopacz w części poświęconej edukacji.
- Trzeba było Pani determinacji i talentu, by dać polskim uczniom dobre i darmowe podręczniki – zwróciła się do minister Joanny Kluzik-Rostkowskiej Premier Ewa Kopacz. - Status materialny nigdy nie może być barierą dla edukacyjnej szansy. Wszyscy jesteśmy równi. Nasze dzieci są równe i mają takie samo prawo do dobrej przyszłości, dobrej edukacji, dobrej pracy – dodała szefowa rządu.
Ewa Kopacz przypomniała, że w przyszłym roku będzie bezpłatny podręcznik do drugich i czwartych klas szkół podstawowych i pierwszych klas gimnazjów. Wszystkie klasy szkół podstawowych i gimnazjalnych zaopatrzone zostaną w bezpłatne podręczniki i ćwiczenia do 2017 r.
- Szkoła jest tym miejscem, w którym nasze dzieci spędzają - poza domem - najwięcej czasu. Szkoła uczy, ale i kształtuje nawyki. Także te żywieniowe. Zdrowie i bezpieczeństwo naszych dzieci to inwestycja w przyszłość narodu. Ogromnym problemem, który sygnalizują lekarze i dietetycy jest problem otyłości wśród najmłodszych. W związku z tym zagrożeniem przyspieszymy wprowadzenie regulacji bezwzględnie likwidujących tzw. śmieciowe jedzenie w szkołach podstawowych, gimnazjach i liceach już od 1 września 2015 roku – zapowiedziała szefowa rządu.
W exposé Premier poinformowała również, że w ramach pieniędzy z Europejskiego Systemu Społecznego i specjalnego systemu ulg z podatku CIT, rząd będzie wspierać tworzenie przyzakładowych żłobków i przedszkoli. Przeznaczy na ten cel ponad 2 mld złotych.
- W każdym wolnym kraju kwestie dotyczące ingerencji państwa w życie obywateli są przedmiotem debaty. Jak znaleźć granice między tym co konieczne, by ludzie czuli się bezpieczni a ich naturalną potrzebą wolności? Podkreślam, że wyzwanie - które stoi przed każdym demokratycznym krajem - to wyzwanie bardzo ważne. Ale jest jeden obszar, w którym tę granicę warto jednak przesunąć. To bezpieczeństwo fizyczne naszych dzieci. Dlatego chciałabym, aby samorządy - we współpracy z rodzicami - mogły decydować o zakresie monitoringu w szkołach. Dofinansujemy ten projekt do wysokości 50 % kosztu zakupu instalacji monitoringu. Pozostałe 50 % zapewnią samorządy. Chciałabym, aby taki program, działał od początku 2016 roku – zapowiedziała Premier.
Ewa Kopacz w trakcie exposé podkreśliła także rolę szkolnictwa zawodowego. – Szkoły zawodowe dostosowane do rynku pracy są gwarantem, że polskiej gospodarce nie zabraknie fachowców. Jeszcze w tym roku rozpocznie się wdrażanie programu odbudowy szkolnictwa zawodowego – powiedziała Premier. Program będzie realizowany we współpracy z przedsiębiorcami. - Dzięki temu młodzi ludzie będą mogli uzyskać solidne, ogólne wykształcenie, konkretne kwalifikacje, ale też będzie im łatwiej znaleźć pracę po ukończeniu studiów – dodała.

Źródło: MEN
 
Mistrzowie świata
 


Polscy siatkarze mistrzami świata




POLSCY SIATKARZE
MISTRZAMI ŚWIATA


Wreszcie nie musimy śpiewać:
"Nic się nie stało, Polacy nic się nie stało".

 
Skład "nowego" rządu
 


Skład "nowego" rządu

Tomasz Siemoniak - minister obrony;
Janusz Piechociński - minister gospodarki;
Joanna Kluzik-Rostkowska - minister edukacji narodowej;
Lena Kolarska-Bobińska - minister nauki i szkolnictwa wyższego;
Małgorzata Omilanowska - minister kultury;
Władysław Kosiniak-Kamysz - minister pracy i polityki społecznej;
Marek Sawicki - minister rolnictwa;
Bartosz Arłukowicz - minister zdrowia;
Jacek Cichocki - szef Kancelarii Premiera;
Andrzej Biernat - minister sportu;
Włodzimierz Karpiński - minister skarbu;
Maciej Grabowski - minister środowiska;
Teresa Piotrowska - minister spraw wewnętrznych;
Maria Wasiak - minister infrastruktury i rozwoju regionalnego;
Cezary Grabarczyk - minister sprawiedliwości;
Andrzej Halicki - minister administracji i cyfryzacji;
Grzegorz Schetyna - minister spraw zagranicznych;
Mateusz Szczurek - minister finansów

 
Raport o stanie edukacji 2013
 


Raport o stanie edukacji 2013


Gorąco polecam lekturę "Raportu o stanie edukacji".
Kilka cytatów:
"w badaniach nad hierarchią zawodów prowadzonych przez Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS, 2013a) zdobywają oni [nauczyciele] od dekad miejsce w pierwszej dziesiątce pod względem szacunku, którym Polacy darzą przedstawicieli różnych profesji. Nauczyciel w tym rankingu zajmuje niewiele gorszą pozycję niż profesor uniwersytetu i inżynier w fabryce, a w 2013 roku respondenci uznali, że prestiż nauczyciela jest o jedną pozycję wyższy niż lekarza."

"Praca nauczyciela została uznana za stresującą, odpowiedzialną i ciężką. [...] Ponadto nauczyciele postrzegani są jako osoby o wysokich kwalifikacjach oraz motywacji, by stale je zwiększać."

"Rodziców [pierwszaków] zapytano również o to, z czego są najbardziej zadowoleni, a z czego niezadowoleni w kontakcie z wychowawcą. Respondenci mogli podać więcej niż jeden obszar czy cechę nauczyciela, a pytanie miało charakter otwarty. Następnie wypowiedzi rodziców zostały zakodowane w 5 głównych kategoriach: jakość kontaktów, podejście do dzieci, cechy wychowawcy, kompetencje i zdolności organizacyjne. Osoby badane w większości odpowiedziały, że nie ma żadnych obszarów w ich kontaktach z wychowawcą, z których byliby niezadowoleni".

- ponad 90% badanych rodziców uznaje, że w placówce, do której uczęszcza ich dziecko, pracują dobrzy nauczyciele;
- ponad 90% uczniów uważa, iż nauczyciele są dobrze przygotowani do lekcji;
- około 80% uczniów jest zadowolonych z nastawienia nauczycieli wobec specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów.
itd., itd., itd.

Można oczywiście poczytać i o zjawiskach mało pozytywnych w niektórych obszarach. Jeszcze raz polecam lekturę.

PS
Tytuł artykułu na temat Raportu w Gazecie Prawnej???
Proszę bardzo:
Obraz polskiej szkoły: Skłócone grono pedagogiczne, roszczeniowi rodzice i nauczyciele dorabiający po godzinach.



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

03. listopada 2025 12:00
w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny i pedagog specjalny, dyr każe pedagogowi realizować w ramach pensum 5 godzin rewalidacji, pedagog specjalny nie ma rewalidacji. Czy tak można?

29. października 2025 11:01
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz

22. października 2025 22:31
Organ tnie koszty, jak może.

22. października 2025 18:14
Jak z Dyrekcją rozmawiać? Mówię jej, że to absurd, zaprzeczenie idei ścieżki. Ona twierdzi, że organ prowadzący pozwala na takie rozwiązanie. ..

20. października 2025 22:45
Dyrekcją się myli Smile

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum