ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 16

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,655
bullet.png Najnowszy użytkownik: martamlo

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Realizacja art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy Karta Nauczyciela
 


Omówienie wyników badania ankietowego ZNP



W okresie obowiązywania znowelizowanego w 2009 r. artykułu 42 ust. 2 pkt 2 ustawy Karta Nauczyciela, Związek Nauczycielstwa Polskiego systematycznie monitorował sposób jego realizacji. Sygnalizowane nam zastrzeżenia, a także wyniki regionalnych sondaży ujawniły szereg nieprawidłowości związanych ze stosowaniem nowej regulacji w praktyce szkolnej. Dlatego w 2011 r. ZNP przeprowadził na terenie kraju badanie ankietowe, w celu zdiagnozowania aktualnej sytuacji. W badaniu uczestniczyło ponad 150 tys. nauczycieli, z ponad 10 tys. szkół podstawowych i gimnazjalnych.


 
Zakończono konsultacje społeczne minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli od 1 września 2011 r.
 


Zakończono konsultacje społeczne minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli od 1 września 2011 r.


Podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej Lilla Jaroń dwukrotnie (28 marca i 30 maja 2011 r.) spotkała się ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli w sprawie projektu rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.



 
Polak gorzej wykształcony
 


Polak gorzej wykształcony


W Polsce jest wciąż za mało przedszkolaków i osób z wyższym wykształceniem.
Brak powszechnego dostępu do przedszkoli pogłębia różnice edukacyjne, a mimo ponad 1,9 mln studentów mamy mniej wykształconych obywateli niż inne kraje europejskie – wynika z "Raportu o stanie edukacji. Społeczeństwo w drodze do wiedzy" przygotowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych (IBE). – Ominął nas boom edukacyjny, który był udziałem społeczeństw Europy Zachodniej po II wojnie światowej – ocenia Michał Federowicz, dyrektor IBE. – Na przykład kraje skandynawskie postawiły wówczas na masowe kształcenie ogólne oraz naukę języka angielskiego i dziś mają Volvo i Nokię.

 
Nowe zasady kształcenia dla 10 zawodów
 


Nowe zasady kształcenia dla 10 zawodów

Szkoły zawodowe będą kształcić m.in. tyfloinformatyków, blacharzy, gazowników czy opiekunów osoby starszej zgodnie z nowymi zasadami.
Resort edukacji ustalił nowe programy kształcenia w dziesięciu zawodach. Zgodnie z nimi absolwent po kierunku tyfloinformatyka powinien m.in. posługiwać się sprzętem komputerowym oraz znać się na systemach informatycznych, z których korzystają osoby niewidome i słabowidzące. Natomiast opiekun osoby starszej musi umieć rozpoznawać zaburzenia psychosomatyczne, które mają wpływ na funkcjonowanie osoby starszej.
Tak wynika z rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 19 kwietnia 2011 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach: blacharz izolacji przemysłowych, monter izolacji przemysłowych, operator maszyn i urządzeń do przetwórstwa tworzyw sztucznych, opiekun osoby starszej, technik energetyk, technik gazownictwa, technik przeróbki kopalin stałych, technik sztukatorstwa i kamieniarstwa artystycznego, technik tyfloinformatyk i technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej (Dz.U. nr 100, poz. 582). Wejdzie ono w życie dzisiaj.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna




 
Jakie prawa ma uczeń w szkole. Czego może żądać? Gdzie może się poskarżyć?
 


Jakie prawa ma uczeń w szkole. Czego może żądać? Gdzie może się poskarżyć?


Dzisiejsze święto to dobra okazja do przypomnienia, jakie prawa mają uczniowie w szkole. Mogą oni m.in. domagać się dodatkowych zajęć lub zapewnienia opieki czy też zakupienia odpowiedniej liczby komputerów lub szafek na pozostawiane w szkole książki. Problem pojawia się dopiero wtedy, gdy uczniowie te prawa chcą egzekwować, a dyrektorzy z powodu braku pieniędzy ich nie realizują. Wtedy mogą poskarżyć się do kuratorium oświaty, rzecznika praw dziecka, rzecznika praw obywatelskich, a nawet do sądu. W ostatnim czasie jeden z warszawskich uczniów, który skierował sprawę do sądu wygrał odszkodowanie za dyskryminację.



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

02. lipca 2025 21:09
Czy to Wasza prośba o wgląd w sytuację rodziny, czy to odpowiedź na monit sądu......

02. lipca 2025 21:08
To zależy w jakiej sprawie, to pismo, z czyjej inicjatywy itd.

02. lipca 2025 17:18
Witam. Jakie informacje o dziecku w szkole powinny być zawarte w piśmie do sądu. Jak wygląda szablonowo takie pismo?

16. czerwca 2025 07:52
zajęcia - 45 min

13. czerwca 2025 21:39
Ile wynosi etat terapeuty pedagogicznego? Praca 45 min czy 60 min?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zastępstwa realizow...
bullet.png awans pedagoga
bullet.png nauczanie indywidualne
bullet.png dzieco w kl.3 pisze ...
bullet.png poszukuję pracy - s...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum