ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 8

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Gimnazja mają kłopot z dzieleniem
 


Gimnazja mają kłopot z dzieleniem


Co czwarta szkoła nie stwarza dobrych warunków do kontynuacji nauki języka obcego - wynika z raportu Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Ministerstwo Edukacji Narodowej chce, by szkoły bardziej się przyłożyły do uczenia języków obcych. Od 2009 r. gimnazja mają więc obowiązek zapewnienia uczniom możliwości kontynuowania nauki języka, którego uczyli się w podstawówce. Mają też dzielić ich na grupy według poziomów zaawansowania, by rozwijali swoje umiejętności językowe.

 
Opóźnią się zmiany w opiece zastępczej nad dziećmi
 


Opóźnią się zmiany w opiece zastępczej nad dziećmi


Najwcześniej od marca przyszłego roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące opieki zastępczej nad dzieckiem. Kontrowersje budzi m.in. powoływanie asystentów rodziny.
Co najmniej do końca roku potrwają prace podkomisji nadzwyczajnej zajmującej się projektem ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Ustawa, która jest elementem tzw. rządowego pakietu cywilizacyjno-społecznego, ma wprowadzić nowe regulacje dotyczące pomocy udzielanej rodzinom przeżywającym problemy opiekuńczo-wychowawcze oraz funkcjonowania rodzin zastępczych i domów dziecka. Nowe przepisy miały zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2011 roku, ale data ta nie jest już realna.

 
Dziennik Gazeta Prawna wprowadza nauczycieli w błąd
 


Dziennik Gazeta Prawna wprowadza nauczycieli w błąd


Z przykrością informuję, że artykuł pana Tomasza Żółciaka „Wolny rynek dla nauczycieli", dotyczący prac nad Kartą Nauczyciela, który ukazał się 30 listopada br. w Dzienniku Gazecie Prawnej, zawiera wiele nieprawdziwych informacji i spekulacji niemających odzwierciedlenia w rzeczywistości.

W tekście sugeruje się, że powołany przez Ministra Edukacji Narodowej zespół do spraw statusu zawodowego nauczycieli pracuje nad demontażem Karty Nauczyciela. Każdy z członków zespołu, a w szczególności przedstawiciele nauczycielskich związków zawodowych, potwierdzi jak rażącą nieprawdą jest to stwierdzenie.

 
Pani minister Hall "idzie na całość".
 


Pani minister Hall "idzie na całość".


Ustalanie wysokości nauczycielskiego pensum i pensji na poziomie samorządów - takie rozwiązanie zaproponowała minister edukacji Katarzyna Hall.
Podczas kolejnego posiedzenia zespołu ds. statusu zawodowego nauczycieli, którego zadaniem jest wypracowanie konsensusu w sprawie unowocześnienia Karty Nauczycieli, minister Hall przedstawiła swoje pomysły na jej modyfikację. Zmiany miałyby dążyć w kierunku decentralizacji.
- Pani minister przedstawiła nam zarys swojej wizji, teraz czekamy na więcej informacji i będziemy nad nimi dyskutować w różnych gremiach - mówi Piotr Mróz, zastępca dyrektora wydziału oświaty w Poznaniu, który był obecny na spotkaniu.
Katarzyna Hall zaproponowała m.in. lokalne ustalanie wysokości nauczycielskiego pensum i pensji, ewentualność zlecania za dodatkowym wynagrodzeniem dodatkowych prac dla nauczycieli oraz przyznanie dyrektorom większej autonomii.
- Projekty związania płac nauczycielskich ze specyfiką poszczególnych samorządów to dobry kierunek - ocenia Piotr Mróz. - Jestem entuzjastą takich zmian, o ile pójdą za tym pieniądze dla samorządów - zastrzega.
Kwestię ewentualnych konsekwencji finansowych podnosi też Leszek Kuliński, wójt Kobylnicy. Jednak jego zdaniem, jeżeli państwo dotuje oświatę i przekazuje środki na wynagrodzenia, pensje powinny być ustalane na poziomie centralnym. W lokalnych negocjacjach widzi pewne niebezpieczeństwo.
- Na dole, na poziomie gmin nauczycielom na pewno lepiej by się negocjowało wysokość zarobków, bo do wójta można przyjść i starać się coś wymusić. Biorąc pod uwagę lokalne uwarunkowania, można powiedzieć, że bylibyśmy zakładnikami nauczycieli - twierdzi Kuliński.
Obaw o wywieranie presji nie ma Piotr Mróz. - Trzeba sobie postawić pytanie, co jest lepsze dla polskiej samorządności - wprowadzanie w życie ustaleń nadanych centralnie, czy realizowanie swojego modelu wynagrodzeń - mówi.
Krytycznie do proponowanej wizji kształtowania pensji w oświacie odnosi się Związek Nauczycielstwa Polskiego. Ocenia go jako demontaż systemu wynagradzania nauczycieli, który nie jest doskonały, ale gwarantuje nauczycielom stabilność.
- Przeniesienie ustalania wynagrodzeń na poziom samorządu jest niekorzystne. Osoby, które będą decydowały o pensjach, mogą brać pod uwagę nie tylko merytoryczne przesłanki, ale wzajemne sympatie i antypatie - podkreśla Magdalena Kaszulanis, rzeczniczka ZNP.

Po orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego, że zapewnienie edukacji to jedno z podstawowych zadań gmin i jeśli prowadzą one szkoły muszą zatrudniać nauczycieli na podstawie Karty Nauczyciela i że obowiązek stosowania przez szkoły gminne Karty nie narusza też ich samorządności, pan Marek Olszewski wiceprzewodniczący Związku Gmin Wiejskich powiedział, że gminy powinny mieć wybór jak zatrudniać nauczycieli. Tym bardziej, że mogłyby to robić taniej i lepiej.- Zgłaszają się do nas nauczyciele poszukujący pracy, którzy pracowaliby za niższe stawki i dłużej.
I właśnie tak to będzie wyglądać jak pomysły pani minister wejdą w życie!!!
Zawsze znajdzie się ktoś, kto zgodzi się (mając przysłowiowy "nóż na gardle") pracować dłużej i za mniejsze pieniądze. Czy o to chodzi???

 
5000
 


26 listopada zarejestrował się na naszej stronie 5000 użytkownik.



10.07.2008 - zarejestrowany 1 użytkownik

Po 329 dniach - 1000 zarejestrowanych użytkowników

Po 132 dniach - 2000 zarejestrowanych użytkowników

Po 145 dniach - 3000 zarejestrowanych użytkowników

Po 171 dniach - 4000 zarejestrowanych użytkowników

Po 92 dniach - 5000 zarejestrowanych użytkowników


Gorące podziękowania dla wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do rozwoju naszej strony, a zwłaszcza dla najbliższych współpracowników.

(Pati administratorze - dzięki).



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]