Już za kilka dni Dzień Nauczyciela. W związku z tym, pozwoliłem sobie wybrać kilka ciepłych i krzepiących wpisów na nasz temat od wdzięcznych rodziców – tylko z jednego forum (starałem się poprawić błędy ortograficzne).
Miłej lektury i wszystkiego najlepszego.
• Ci lenie znowu biorą sobie wolne to 90 dzień w tym roku a jeszcze święta;
• znów nieroby zamiast pracować to będą leżeć i krzyczeć , że mało zarabiają , patologiczna grupa zawodowa tfu;
• do roboty lenie a nie jeszcze kombinować jak tu dodatkowe wolne załatwić!;
• jeszcze mało mieli czasu ma świętowanie tj.2 miesiące wakacji??!! Brak słów na tych nierobów;
• znowu nieroby mają pretekst do bumelki. ALE ZA MAŁO ZARABIAJĄ a jak słychać wszędzie prezenty u uczniów już sobie zamówili;
• ci nauczyciele to największe nieroby w Polsce mało pracują, a kasy by chcieli dużo;
• my mamy przyjść z dzieckiem w poniedziałek z ciastami, sokami, owocami, kawą, herbatą na pasowanie na ucznia po poczęstunku od razu rodzice mają zabrać dzieci, bo nauczyciele będą robić dzień nauczyciela , mojemu mężowi i mi nikt w pracy takiej uczty nie robi i wolne nie możemy brać kiedy tylko nauczyciele potrzebują, tak to jest za mało mają godzin pracy ,rodzice z dziećmi muszą odrabiać lekcje;
• nieroby mają święto lenia :D i za co pensje dostają - skoro wiecznie wolne;
• to może niech postrajkują w poniedziałek. Przyjdą do szkoły i posiedzą do 16.00;
• ile jeszcze dni wolnych dla nauczycieli, to jest przesada. Lenie i nic więcej.
Według raportu NASK z ogólnopolskiego badania uczniów “Nastolatki 3.0”, aż 95,4 proc. młodych ludzi wiele razy dziennie lub cały czas korzysta z Internetu w domu, rzadziej w szkole (41,2) lub u znajomych (21,7). Młodzi ludzie korzystają z sieci ok. 4 godzin i 12 minut dziennie wykorzystując do tego częściej telefon, niż komputer, laptop czy tablet.
Średnio wiek inicjacji w Internecie to 7,5 roku (w 2017 r. było to jeszcze 9 lat i 7 miesięcy). Zdarza się jednak, że już 3-5 latkowie samodzielnie łączą się z siecią.
W sieci uczniowie główne korzystają z serwisów społecznościowych (59,4), kontaktują się ze znajomymi (61), słuchają muzyki (65,4) i oglądają filmy (62,1). Część wykorzystuje zasoby dostępne w sieci do poszerzania wiedzy w ramach swoich zainteresowań, hobby (37,1), odrabiania lekcji (50,6), poszukiwania bieżących informacji (18,9), poszerzania wiedzy potrzebnej do szkoły (15,5). Prawie 41 proc. gra w gry online.
Prawie wszyscy ankietowani uczniowie w badaniu NASK deklarowali, że przebywali w sieci dłużej, niż pierwotnie planowali (83,3 proc.), a ponad połowa, iż poprawiała swój nastrój poprzez korzystanie z internetu (66,4 proc.) lub odczuwała poirytowanie, gdy internet przestał działać lub nie miała do niego dostępu (64,2 proc.). Co trzeci nastolatek rezygnuje z obowiązków szkolnych, aby móc korzystać z Internetu (29,8 proc.), a co piąty rezygnuje ze snu (21,4 proc.) lub okłamuje rodziców (19,4 proc.).
Z kolei rodzice nie mają wiedzy, kiedy ich dzieci korzystają z Internetu, a zdecydowana większość (91,8 proc.) jest przekonana, że ich pociechy korzystają z sieci głównie w godzinach popołudniowych i wieczornych (16.00- 22.00). Tylko 1,8 proc. rodziców zadeklarowało, że ich dziecko korzysta z Internetu po godzinie 22.00, natomiast robi tak 7,7 proc. nastolatków – wynika z badania NASK-u Rodzice “Nastolatków 3.0”.
Rodzice sygnalizują, iż często zdarza się, że ich dzieci przez korzystanie z sieci zaniedbują obowiązki domowe (44,6 proc.) oraz szkolne (34 proc.), odczuwają zdenerwowanie, kiedy nie mogą skorzystać z telefonu (29,5 proc.) i ukrywają faktyczny czas przebywania w sieci (21,9 proc.) a nawet faworyzują internetową formę spędzania czasu, rezygnując ze spotkań z przyjaciółmi czy rodziną (21,9 proc.).
Całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i pedagogów
Całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i pedagogów
Od 1 października 2019 r. działa nowa całodobowa, bezpłatna, ogólnopolska infolinia dla dzieci, młodzieży i ich opiekunów. Pod numerem telefonu 800 080 222. Dzieci, młodzież, ale także rodzice, nauczyciele i pedagodzy mogą uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników.
Nowy numer telefonu został uruchomiony na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej ze środków z Narodowego Programu Zdrowia. Realizatorem części projektu na uruchomienie linii pomocowej jest Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, która wygrała konkurs ogłoszony przez ministerstwo edukacji.
Wszystkie działania są realizowane bezpłatnie i anonimowo. Specjaliści Fundacji ITAKA to doświadczeni psychologowie, pedagodzy i prawnicy, którzy udzielają porad zarówno przez telefon, czat jak i e-mail. Pełen wykaz dyżurów można znaleźć na oficjalnej stronie projektu: www.liniadzieciom.pl.
Nauczycielom zarzuca się nieprzestrzeganie zasad oceniania, niewłaściwe sprawowanie funkcji opiekuńczej czy łamanie praw ucznia i praw dziecka – wylicza Katarzyna Nowacka, świętokrzyski wicekurator oświaty. I dodaje, że powodem skarg na dyrektorów są najczęściej nieprawidłowości w zatrudnianiu. Samorządy, które prowadzą szkoły, zdaniem rodziców są zaś winne częstych zmian kadry pedagogicznej. Tak wynika z analizy skarg.
Okazuje się, że kuratoria, szkoły i przedszkola są wciągane w spory między rozwodzącymi się rodzicami. Skargi dotyczą wówczas tego, czy placówki i nauczyciele biorą pod uwagę, kto ma prawo do opieki nad dziećmi.
w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny i pedagog specjalny, dyr każe pedagogowi realizować w ramach pensum 5 godzin rewalidacji, pedagog specjalny nie ma rewalidacji. Czy tak można?
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 73,095,881 unikalne wizyty