ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 10

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,164
bullet.png Najnowszy użytkownik: Kasia 13

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Podwyżki dla pracowników sądów i prokuratur
 


Podwyżki dla pracowników sądów i prokuratur

Podwyżki wynagrodzeń dla pracowników sądów i prokuratur średnio o 450 złotych brutto od października 2019 roku oraz o kolejne 450 zł od stycznia 2020 roku - przewiduje podpisane w czwartek wieczorem porozumienie miedzy protestującymi związkowcami a resortem sprawiedliwości.
Protest trwał od 7 maja. Pracownicy sądów i prokuratur - na zmianę, przez 24 godziny na dobę - demonstrowali przed siedzibą Ministerstwa Sprawiedliwości, w rozbitym tam miasteczku namiotowym.
początkowo protestujący domagali się m.in. podwyżek wynagrodzeń o 650 zł w tym roku i o 500 zł w kolejnym. Związkowcy postulowali też przyjęcie jeszcze przed wyborami parlamentarnymi ustawy, która systemowo ureguluje warunki pracy w sądach i prokuraturze. W czerwcu resort sprawiedliwości przekazał związkowcom projekt ustawy w tej sprawie.

Źródło:www.tokfm.pl

 
Zagrożone zaoczne kształcenie pedagogów specjalnych
 


Zagrożone zaoczne kształcenie pedagogów specjalnych

Pedagogika specjalna w nowej formule nie będzie mogła być realizowana w formie studiów niestacjonarnych. A to może doprowadzić do braku specjalistów w tej dziedzinie, na których jest coraz większe zapotrzebowanie – alarmują przedstawiciele środowiska pedagogicznego.
Swoje wątpliwości wyrazili w opinii do projektu nowego rozporządzenia w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.

Dotychczas kwestie te były opisane w rozporządzeniu ministra nauki i szkolnictwa wyższego z 17 stycznia 2012 r. (Dz.U. z 2012 r. poz. 131). Reforma szkolnictwa wyższego, która weszła w życie w październiku 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1668 ze zm.) wymusiła jednak wydanie nowego aktu wykonawczego. Bodźcem do zmian było również to, że kierunki pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz pedagogika specjalna od 1 października 2019 r. będą prowadzone jako jednolite studia magisterskie. W związku z tym konieczne okazało się określenie odrębnych standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej (klasy I–III szkoły podstawowej) oraz nauczyciela szkoły specjalnej i oddziału specjalnego oraz prowadzącego zajęcia z dziećmi i z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Choć resort nauki przekonuje, że zaproponowane rozwiązania mają spowodować optymalne przygotowanie studentów do wykonywania zawodu nauczyciela, do projektu zgłoszono sporo zastrzeżeń, w tym ze środowiska pedagogów specjalnych (głównie przedstawicieli ośrodków akademickich, na których prowadzone są takie studia). Wskazują oni m.in., że proponowana minimalna liczba godzin dla kierunku pedagogika specjalna (prawie 2700) nie jest możliwa do zrealizowania w ramach jednolitych niestacjonarnych studiów magisterskich nie tylko ze względu na czas, ale i koszty. W ich ocenie stwarza to realną groźbę zaniechania kształcenia w tej formie na większości polskich uczelni. A to – jak prognozują – w związku z coraz większym brakiem specjalistów do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi może mieć dramatyczne konsekwencje. Podkreślają przy tym, że skoro zdecydowano się na ograniczenie liczby godzin dla studiów podyplomowych, to nie ma przeciwwskazań, aby postąpić analogicznie w przypadku kształcenia niestacjonarnego.


Źródło:serwisy.gazetaprawna.pl

 
Proksa zostaje
 


Proksa zostaje

​Szef nauczycielskiej Solidarności - Ryszard Proksa - zostaje na stanowisku. Jak dowiedział się reporter RMF FM - niewiele zabrakło do odwołania przewodniczącego Komisji Wychowania i Oświaty. Nadzwyczajny zjazd delegatów przez ponad trzy godziny zajmował się wnioskiem związkowców z Gdańska, którzy chcieli odwołania Proksy.
Za odwołaniem Ryszarda Proksy było 51 osób. Przeciwnych jednak 55.
Wcześniej, przed głosowaniem, przewodniczący nauczycielskiej Solidarności przekonywał, że zawarte porozumienie zapewniło podwyżki, a strajk zorganizowany przez Związek Nauczycielstwa Polskiego miał podtekst polityczny.
To właśnie podpisanie porozumienia podczas strajku było głównym zarzutem wobec Ryszarda Proksy. Część związkowców zarzuca szefowi nauczycielskiej Solidarności, że utrudniał protest innym centralom.

Źródło:fakty.interia.pl

 
Samorządowcy nie chcą dokładać do podwyżek nauczycieli
 


Samorządowcy nie chcą dokładać do podwyżek nauczycieli

Zaledwie kilka minut trwało wtorkowe posiedzenie Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Na znak protestu przeciw wprowadzeniu zmian w Karcie Nauczyciela, które mocno obciążą budżety JST, samorządowcy postanowili nie uczestniczyć w spotkaniu.
Odmowa uczestnictwa w rządowo-samorządowym spotkaniu to wyraz desperacji - podkreślają samorządowcy.
Nie była to łatwa decyzja, ale ona pokazuje determinację samorządowców i naprawdę ogromne obawy dotyczące skutków wdrażanych przepisów - powiedziała Anna Grygierek, burmistrz Strumienia.
[...]
Premier Mateusz Morawiecki, zaznaczając co prawda, że na podwyżki nauczycielskie będą środki z budżetu państwa powiedział, że sytuacja finansowa samorządów jest dobra, i że w ostatnich latach otrzymały one 22 mld zł więcej z podatków PIT i CIT. To oznacza, że mogą partycypować w kosztach, np. podwyżek dla nauczycieli.
W tej sytuacji na godzinę przed rozpoczęciem obrad zespołu oświatowego samorządowcy zwołali naradę. Ustalili, że na znak protestu przeciwko przerzucaniu kosztów za realizację obietnic rządu na JST, zespół nie odbędzie się. Stanowisko strony samorządowej przedstawiła członkom komisji Anna Grygierek, burmistrz Strumienia i współprzewodnicząca komisji.

Źródło:www.portalsamorzadowy.pl

 
Informacja MEN w sprawie wypełniania świadectw ukończenia szkoły podstawowej
 


Informacja MEN w sprawie wypełniania świadectw ukończenia szkoły podstawowej

W związku z licznymi pytaniami kierowanymi do Ministerstwa Edukacji Narodowej przypominamy, że ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów regulują przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty[1]. Przepisy rozdziału 3a ww. ustawy wskazują m.in. jaki jest cel oceniania osiągnięć edukacyjnych ucznia i na czym polega klasyfikacja śródroczna, roczna i końcowa.
W przypadku końcowych ocen klasyfikacyjnych art. 44f ust. 5 ww. ustawy jednoznacznie wskazuje, że na oceny końcowe składają się roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalone w klasie programowo najwyższej oraz roczne oceny klasyfikacyjne, których realizacja zakończyła się odpowiednio w klasach programowo niższych w szkole danego typu.
Końcowe oceny klasyfikacyjne są wpisywane na świadectwie ukończenia szkoły danego typu.
Do wskazania końcowych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych z przedmiotów przyroda, technika (poprzednia nazwa zajęcia techniczne) - do wpisania na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej - powinna służyć dokumentacja odzwierciedlająca cały okres edukacji tego ucznia, w tym oceny uzyskane w 6- letniej szkole podstawowej, która to szkoła zgodnie z art. 117 ust. 1 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe od 1 września 2017 r. stała się 8-letnią szkołą podstawową.
Równocześnie, w przypadku ucznia, który przeszedł do 8 klasy szkoły podstawowej z gimnazjum (ponieważ w roku szkolnym 2017/2018 nie uzyskał promocji do klasy III), należy uwzględnić oceny uzyskane z przedmiotów muzyka i plastyka w 6-letniej szkole podstawowej.
W przypadku przyrody należy więc wpisać ocenę uzyskaną przez ucznia z tych zajęć na zakończenie klasy VI szkoły podstawowej, a w przypadku techniki wpisać ocenę, którą uczeń otrzymał z zajęć technicznych.
Natomiast nie należy dopisywać na świadectwie zajęć komputerowych oraz historii i społeczeństwa - uczeń realizował w VIII klasie odpowiednio informatykę, historię oraz wiedzę o społeczeństwie, z których to obowiązkowych zajęć edukacyjnych otrzymał oceny.



Źródło:www.gov.pl


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png TESTY, NARZĘDZIA DI...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png TESTY, NARZĘDZIA... [0]