ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 10

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,164
bullet.png Najnowszy użytkownik: Kasia 13

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Podwyżka od czerwca......w Zielonej Górze
 


Podwyżka od czerwca......w Zielonej Górze

We wtorek (28 maja) podczas sesji radni zdecydowali: zielonogórscy nauczyciele dostaną 9,6 proc. podwyżki. Wyższe pensje będą obowiązywać już od 1 czerwca.
Podczas sesji radni mieli wątpliwości, czy po trzech miesiącach od wprowadzenia tej podwyżki, nie trzeba będzie płacić jeszcze więcej. Bo wtedy wejdzie w życie podwyżka rządowa - właśnie 9,6 procenta. Takie uzgodnienia rząd podpisał z nauczycielską Solidarnością.
- Miasto wyprzedza te podwyżki. Wypłacimy je wcześniej, przez trzy miesiące - mówiła dyrektor departamentu edukacji i spraw społecznych Wioleta Haręźlak, która na pytanie o to, czy nie wpisać w uchwale datę - 31 sierpnia, do kiedy miejska podwyżka będzie obowiązywać.
Zdaniem W. Haręźlak, nie mamy podstaw, by nie wierzyć, że we wrześniu rząd nie wypłaci tego, co zostało zapisane w porozumieniu.

Źródło:gazetalubuska.pl

 
A w Krakowie - organizacja zajęć dodatkowych rekompensujących realizację podstawy programowej za czas strajku
 


A w Krakowie - organizacja zajęć dodatkowych rekompensujących realizację podstawy programowej za czas strajku

W związku zapytaniami Państwa Dyrektorów informuję co następuje.
Dyrektorzy szkół i placówek mają możliwość organizacji zajęć dodatkowych nieobowiązkowych, które miałyby na celu nadrobienie przez dzieci i młodzież treści programowych za czas strajku. Będzie to szansa dla uczniów na uzupełnienie wiedzy i umiejętności, zapewnienie dodatkowego rozwoju. Ustalenia w tym zakresie zapadają między dyrektorem a gronem pedagogicznym oraz przedstawicielami rodziców. Zajęcia miałyby obejmować propozycje w zakresie dotąd nie ustalonym przez rady pedagogiczne, wykraczające poza ten plan. Nie jest konieczne wprowadzanie w tym zakresie zmian do arkuszy organizacyjnych. Każdy nauczyciel może zaproponować dyrektorowi organizację takich zajęć dodatkowych dla uczniów.
W związku z powyższym informuję, że plany finansowe kierowanych przez Państwa szkół i placówek nie zostaną pomniejszone i złożenie dodatkowego wniosku o zmiany w planach finansowych nie jest konieczne. W IV kwartale 2019 roku Wydział Edukacji przeprowadzi analizę przewidywanego wykonania wynagrodzeń, z uwzględnieniem wydatków poniesionych na ww. godziny. Po przeprowadzonej analizie plany finansowe jednostek oświatowych mogą ulec zwiększeniu.

Z poważaniem,

DYREKTOR WYDZIAŁU

Ewa Całus


Źródło:portaledukacyjny.krakow.pl

 
Komunikat z obrad Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
 


Komunikat z obrad Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"

[...]
Podczas dyskusji prowadzonej na temat sytuacji w strukturach KSOiW NSZZ „S” po zakończeniu protestu nauczycieli związkowcom towarzyszyły silne emocje. Przypomniano o zorganizowanym przez Sekcję Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” Regionu Małopolskiego proteście okupacyjnym w Małopolskim Kuratorium Oświaty, który przybrał formę akcji ogólnopolskiej, i prowadzonej głodówce. Podkreślono, że przeprowadzona akcja protestacyjna miała na celu uniknięcie uwikłania uczniów w walkę nauczycieli z rządem. Działania te miały zapobiec strajkom w szkołach. Rada KSOiW NSZZ „S” w przyjętym dokumencie wyraziła „wdzięczność i podziękowanie wszystkim członkom Związku za ofiarność i postawę prawdziwie solidarną z nauczycielami, tj. za podjęcie okupacji Małopolskiego Kuratorium Oświaty, a zwłaszcza za prowadzenie najradykalniejszej formy protestu, czyli głodówki”.
Odniesiono się również do wniosku o odwołanie przewodniczącego Krajowej Sekcji Ryszarda Proksy i zwołanie Walnego Zebrania Delegatów KSOiW NSZZ „S”. Większość obecnych podczas obrad wyraziła oburzenie z powodu tej inicjatywy. Pytano o możliwość głosowania uchwały, na mocy której odrzucono by złożony wniosek. Statut Związku jednak przewiduje, że w takiej sytuacji trzeba zwołać Walne Zebranie Delegatów. Ustalono, że odbędzie się ono 24 czerwca w Warszawie.
[...]

Źródło:www.solidarnosc.org.pl

 
NIK o reformie edukacji
 


NIK o reformie edukacji

Wprowadzone w niecałe dziewięć miesięcy zmiany w systemie oświaty zostały nierzetelnie przygotowane i wdrażane. Minister nie dokonał rzetelnych analiz finansowych i organizacyjnych skutków reformy. Subwencja oświatowa, z której miały być sfinansowane zmiany, wzrosła o 6 proc, a wydatki samorządów na szkoły powiększyły się o 12 proc. - tak reformę edukacji ocenia Najwyższa Izba Kontroli.


Źródło:www.rp.pl

 
Nauczyciele bezsilni: nie obronimy uczniów
 


Nauczyciele bezsilni: nie obronimy uczniów

Z polecenia Ministerstwa Edukacji Narodowej w szkołach w całym kraju zostaną zorganizowane specjalne rady pedagogiczne i spotkania z rodzicami poświęcone bezpieczeństwu w szkołach. Wychowawcy klas zostali zobowiązani do przeprowadzenia godzin wychowawczych dotyczących agresji. Pojawią się też specjalne skrzynki, za pomocą których, anonimowo, będzie można zgłaszać zagrożenia.
Naiwnością byłaby jednak wiara w to, że takie działania poprawią bezpieczeństwo w szkołach. Podobnie jak nie przyczyniła się do tego likwidacja gimnazjów.
Nauczyciele, z którymi nieoficjalnie rozmawiała „Rzeczpospolita", mówią wprost, że nie mają żadnych narzędzi, by takim sytuacjom zapobiec. Pracownicy szkół to w 82 proc. kobiety, więc fizycznie zwykle nie są w stanie stawić czoła napastnikowi. W zasadzie jedyną „bronią", którą dysponują, jest możliwość zwrócenia uwagi agresywnemu uczniowi. Nie wolno im także przeszukiwać plecaków, mogą jedynie poprosić, by oddał nóż czy inne ostre narzędzie, które przyniósł do szkoły.
Szkoła może skierować go do poradni pedagogiczno-psychologicznej, ale rodzice nie muszą się do tego zalecenia zastosować ani dostarczać do szkoły orzeczenia. Nie tak łatwo usunąć dziecko z placówki z uwagi na obowiązek szkolny i rejonizację. By to zrobić, trzeba zwrócić się do kuratorium, co automatycznie wiąże się z kontrolą w szkole. Trzeba sprawdzić, dlaczego szkoła nie potrafiła sobie poradzić z problemem agresywnego ucznia, i przejrzeć wszystkie dokumenty zgromadzone w tej sprawie.
Najłatwiej i najbezpieczniej z punktu widzenia szkoły jest zapewnić takiemu uczniowi indywidualny tok nauki, ale to nie jest równoznaczne z zakazem wstępu do szkoły (Emil B. taki tok nauki miał).
Jedyne, co może zrobić nauczyciel, to przy każdym potencjalnie niebezpiecznym dla innych uczniów zachowaniu wzywać policję, licząc na to, że kolejna interwencja będzie przybliżała możliwość ingerencji sądu i w konsekwencji skierowanie trudnego ucznia do specjalnego ośrodka dla agresywnej czy zdemoralizowanej młodzieży. Pytanie tylko, czy policja będzie chciała ingerować w sprawy między dziećmi, a dyrekcja szkoły spojrzy na takie działanie życzliwym okiem (im więcej interwencji, tym gorzej dla marki szkoły), i jak często musi dochodzić do interwencji, by uznano, że trzeba położyć temu kres.


Źródło:www.rp.pl



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png TESTY, NARZĘDZIA DI...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png TESTY, NARZĘDZIA... [0]