ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Protest "Solidarności" pod MEN
 


Protest "Solidarności" pod MEN

Pod hasłem „Czerwona kartka dla pani minister” około pięciu tysięcy związkowców protestowało 15 września przed gmachem Ministerstwa Edukacji Narodowej. Delegacja przedstawicieli Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „S” wręczyła minister Annie Zalewskiej petycję z postulatami oświatowej „Solidarności”.
Protestujący mieli na transparentach i wykrzykiwali między innymi hasła: „Dość pozorowanego dialogu”, „Niskie płace dla nauczycieli to wstyd dla polityków”, „Godna płaca za ciężką pracę”, „Nauczyciel to nie wolontariusz”. Na znak protestu wobec polityki MEN wznosili czerwone kartki.
- Choć poparliśmy reformę systemu edukacji, to nie popieramy degradacji zawodu nauczyciela - mówił Ryszard Proksa, przewodniczący Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”.
Najważniejsze postulaty oświatowej „Solidarności” to podwyższenie płac w wysokości 15 procent od 1 stycznia 2019 r., zmiana systemu wynagradzania i systemu finansowania zadań oświatowych, usunięcie niekorzystnych przepisów dotyczących oceny pracy i awansu zawodowego nauczycieli i likwidacja godzin karcianych.

Źródło: www.solidarnosc.org.pl



 
Komunikat z obrad Rady KSOiW NSZZ "Solidarność" z 31 sierpnia 2018 r. w Warszawie
 


Komunikat z obrad Rady KSOiW NSZZ „Solidarność” z 31 sierpnia 2018 r. w Warszawie

Akcja protestacyjna, która ma się odbyć 15 września w Warszawie przed siedzibą Ministerstwa Edukacji Narodowej, przekształcenie Rady KSOiW NSZZ „S” w Komitet Protestacyjny, zwrócenie się do struktur regionalnych o wsparcie w organizacji demonstracji oraz o oflagowanie szkół to najważniejsze decyzje, które podjęli członkowie Rady KSOiW NSZZ „S” podczas obrad, które odbyły się dziś (31 sierpnia) w Centrum Okopowa w Warszawie.
Podczas niezwykle burzliwej dyskusji członkowie Rady wyrazili swoje niezadowolenie z
powodu wyniku dotychczasowych negocjacji z MEN. Jak podnosili związkowcy dialog prowadzony z minister edukacji Anną Zalewską jest pozorowany, a postulaty formułowane przez „Solidarność” dotyczące najważniejszych problemów związanych z oświatą są ignorowane.
Związkowcy protestują przeciwko rażąco niskiej podwyżce wynagrodzeń nauczycieli, nieuwzględniającej wzrostu gospodarczy i wzrostu płac w innych branżach, wydłużeniu ścieżki awansu zawodowego, wprowadzeniu nowych przepisów związanych z oceną pracy oraz domagają się między innymi zmiany systemu wynagrodzeń i finansowania oświaty, a także wprowadzenia zapisu w art. 42 ust. 2 pkt 2 KN, który uchroniłby nauczycieli przed świadczeniem nieodpłatnych godzin pracy.
Ryszard Proksa, przewodniczący KSOiW NSZZ „Solidarność”:
Dajemy „czerwoną kartkę” minister edukacji Annie Zalewskiej. Uważamy, że czas na negocjacje był wystarczająco długi, by wypracować porozumienie. Odnosimy jednak wrażenie, że minister edukacji zupełnie ignoruje nasze postulaty, a przecież formułowaliśmy je jeszcze w trakcie kampanii wyborczej PiS. Ich realizacja była w programie wyborczym tego rządu. Uważamy, że dialog, który prowadzi z „Solidarnością” szefowa resortu edukacji jest pozorowany. Decyzja Rady Sekcji to związkowe wotum nieufności dla minister edukacji. Mamy scenariusz kolejnych kroków protestu, jeśli minister Anna Zalewska nie rozpocznie z nami rzetelnych, merytorycznych rozmów, których wynikiem będzie realizacja naszych postulatów.


Rzecznik prasowy KSOiW NSZZ "Solidarność"
Olga Zielińska


Jak mówią Anglicy "better late than never".
 
Podwyżki w Warszawie
 


Podwyżki w Warszawie

Od września wzrosną dodatki funkcyjne dla wychowawców i dyrektorów szkół - zdecydowali w czwartek warszawscy radni przyjmując uchwałę w tej sprawie. Dodatki dla wychowawców w szkołach wzrosną do 380 zł, a pensja dyrektorów szkół zostanie podniesiona średnio o 1000 zł.
Teraz dodatki za wychowawstwo wynoszą w Warszawie średnio 120 zł w szkołach podstawowych oraz 170 zł w szkołach średnich. Od września wzrosną one odpowiednio o 260 zł i 210 zł, czyli do 380 zł. O 50 zł wzrosną również dodatki dla wychowawców w przedszkolach. Zmiana dotyczy blisko 11 tys. wychowawców, czyli 40 proc. nauczycieli.

Źródło: serwisy.gazetaprawna.pl

 
Ludzkie panisko
 


Ludzkie panisko

Obligatoryjne ocenianie pracy nauczycieli co trzy lata to jeden z najbardziej kontrowersyjnych pomysłów szefowej Ministerstwa Edukacji Narodowej (MEN) Anny Zalewskiej, zaproponowanych w ostatnim czasie. Oliwy do ognia dolała pierwotna wersja projektu rozporządzenia w tej sprawie przewidująca, że mieliby być oni rozliczani m.in. z postaw etycznych i moralnych. MEN wycofało się z tego pomysłu i ograniczyło o połowę liczbę kryteriów, według których nauczyciele mają być oceniani. Co więcej, zaproponowało oświatowym związkom wspólne opracowanie nowych rozwiązań.
[...]
Jak podaje Gazeta Prawna, tuż przed początkiem nowego roku szkolnego MEN postanowiło wyjść naprzeciw postulatom m.in. oświatowej Solidarności. Choć nie rezygnuje całkowicie z weryfikacji pracy nauczycieli, chce, by byli oceniani co pięć, a nie co trzy lata. Taka zmiana ma się znaleźć w projekcie nowelizacji ustawy – Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw. Dokument od 26 czerwca jest w konsultacjach i w najbliższym czasie ma trafić pod obrady Rady Ministrów.

Źródło: serwisy.gazetaprawna.pl

 
Oświadczenie
 


Oświadczenie

Stanowisko Nadzwyczajnej Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie opiniowania regulaminów oceniania pracy nauczycieli.

W związku z nieuwzględnieniem postulatów Prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZ "Solidarność” i negatywnymi opiniami do rozporządzenia MEN z dnia 19 marca 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, Rada Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” apeluje do wszystkich struktur organizacyjnych naszej Sekcji, upoważnionych do opiniowania regulaminów, aby zrezygnowały z przysługującego im prawa i nie opiniowały ww. regulaminów.
Ryszard Proksa
przewodniczący KSOiW NSZZ „Solidarność”

-WZÓR-


OŚWIADCZENIE


Międzyzakładowa Organizacja Związkowa NSZZ "Solidarność" Pracowników Oświaty i Wychowania w K. uchyla się od skutków prawnych, jakie wiążą się z procedurą opiniowania regulaminu określającego wskaźniki oceny pracy nauczycieli w ........ Jednocześnie zastrzegamy sobie prawo do podjęcia wszelkich możliwych środków mających na celu przeciwdziałanie skutkom wydawanym od 1 września 2018 r. ocenom pracy jak również pozostałym przejawom dyskryminacji lub nierównego traktowania nauczycieli w placówkach oświatowych objętych naszym działaniem.


UZASADNIENIE


Uważamy, że zarówno przepisy Karty Nauczyciela dotyczące oceny pracy wprowadzone ustawą z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, jak i przepisy rozporządzenia wykonawczego dla tej nowelizacji nie gwarantują obiektywnej oceny pracy nauczyciela.
Proceder tworzenia regulaminów na poziomie szkół będzie rodzić nierówności i spowoduje skłócenie środowiska nauczycielskiego. Złym rozwiązaniem jest przede wszystkim to, by szczegółowe wskaźniki oceniania pedagogów określane były przez dyrektorów szkół w regulaminach, co oznacza, że nawet nauczyciele ze szkół znajdujących się na terenie tej samej gminy będą różnie oceniani.
Udział związków zawodowych w tym procesie legitymizowałby jedynie biurokratyczno-administracyjną metodę, zgodnie z którą dyrektor szkoły wystawia ocenę pracy według ustalonej przez siebie taryfy. Absurdalne wskaźniki, odnoszące się do poziomu spełniania poszczególnych kryteriów oceny pracy nauczycieli, przy tak rażąco niskich wynagrodzeniach będą rodzić ponadto frustrację, poczucie zaniżenia własnej wartości, jak również doprowadzą do niezdrowej rywalizacji wśród nauczycieli.
Zważywszy na powyższe argumenty, jak i na krytyczne głosy zdecydowanej większości środowiska oświatowego, w którym już obecnie panuje atmosfera buntu, oświadczamy jak powyżej.




Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]