ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 9

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,745
bullet.png Najnowszy użytkownik: oladworzynska

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Ludzkie panisko
 


Ludzkie panisko

Obligatoryjne ocenianie pracy nauczycieli co trzy lata to jeden z najbardziej kontrowersyjnych pomysłów szefowej Ministerstwa Edukacji Narodowej (MEN) Anny Zalewskiej, zaproponowanych w ostatnim czasie. Oliwy do ognia dolała pierwotna wersja projektu rozporządzenia w tej sprawie przewidująca, że mieliby być oni rozliczani m.in. z postaw etycznych i moralnych. MEN wycofało się z tego pomysłu i ograniczyło o połowę liczbę kryteriów, według których nauczyciele mają być oceniani. Co więcej, zaproponowało oświatowym związkom wspólne opracowanie nowych rozwiązań.
[...]
Jak podaje Gazeta Prawna, tuż przed początkiem nowego roku szkolnego MEN postanowiło wyjść naprzeciw postulatom m.in. oświatowej Solidarności. Choć nie rezygnuje całkowicie z weryfikacji pracy nauczycieli, chce, by byli oceniani co pięć, a nie co trzy lata. Taka zmiana ma się znaleźć w projekcie nowelizacji ustawy – Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw. Dokument od 26 czerwca jest w konsultacjach i w najbliższym czasie ma trafić pod obrady Rady Ministrów.

Źródło: serwisy.gazetaprawna.pl

 
Oświadczenie
 


Oświadczenie

Stanowisko Nadzwyczajnej Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie opiniowania regulaminów oceniania pracy nauczycieli.

W związku z nieuwzględnieniem postulatów Prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZ "Solidarność” i negatywnymi opiniami do rozporządzenia MEN z dnia 19 marca 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, Rada Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” apeluje do wszystkich struktur organizacyjnych naszej Sekcji, upoważnionych do opiniowania regulaminów, aby zrezygnowały z przysługującego im prawa i nie opiniowały ww. regulaminów.
Ryszard Proksa
przewodniczący KSOiW NSZZ „Solidarność”

-WZÓR-


OŚWIADCZENIE


Międzyzakładowa Organizacja Związkowa NSZZ "Solidarność" Pracowników Oświaty i Wychowania w K. uchyla się od skutków prawnych, jakie wiążą się z procedurą opiniowania regulaminu określającego wskaźniki oceny pracy nauczycieli w ........ Jednocześnie zastrzegamy sobie prawo do podjęcia wszelkich możliwych środków mających na celu przeciwdziałanie skutkom wydawanym od 1 września 2018 r. ocenom pracy jak również pozostałym przejawom dyskryminacji lub nierównego traktowania nauczycieli w placówkach oświatowych objętych naszym działaniem.


UZASADNIENIE


Uważamy, że zarówno przepisy Karty Nauczyciela dotyczące oceny pracy wprowadzone ustawą z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, jak i przepisy rozporządzenia wykonawczego dla tej nowelizacji nie gwarantują obiektywnej oceny pracy nauczyciela.
Proceder tworzenia regulaminów na poziomie szkół będzie rodzić nierówności i spowoduje skłócenie środowiska nauczycielskiego. Złym rozwiązaniem jest przede wszystkim to, by szczegółowe wskaźniki oceniania pedagogów określane były przez dyrektorów szkół w regulaminach, co oznacza, że nawet nauczyciele ze szkół znajdujących się na terenie tej samej gminy będą różnie oceniani.
Udział związków zawodowych w tym procesie legitymizowałby jedynie biurokratyczno-administracyjną metodę, zgodnie z którą dyrektor szkoły wystawia ocenę pracy według ustalonej przez siebie taryfy. Absurdalne wskaźniki, odnoszące się do poziomu spełniania poszczególnych kryteriów oceny pracy nauczycieli, przy tak rażąco niskich wynagrodzeniach będą rodzić ponadto frustrację, poczucie zaniżenia własnej wartości, jak również doprowadzą do niezdrowej rywalizacji wśród nauczycieli.
Zważywszy na powyższe argumenty, jak i na krytyczne głosy zdecydowanej większości środowiska oświatowego, w którym już obecnie panuje atmosfera buntu, oświadczamy jak powyżej.



 
Premier usłyszał postulaty Oświaty.
 


Premier usłyszał postulaty Oświaty.

Premier Mateusz Morawiecki podczas posiedzenia Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”, które odbyło się 7 sierpnia w Gdańsku, poznał także postulaty oświatowej „Solidarności”. Głos zabrali między innymi Andrzej Piegutkowski, członek Prezydium KSOiW oraz Jarosław Lange, członek Rady KSOiW.
Andrzej Piegutkowski przypomniał, że rząd PiS nie wywiązał się z przedwyborczych obietnic dotyczących oświaty. Skierował do premiera Mateusza Morawieckiego apel o realizację najważniejszych postulatów, czyli m.in. żądania podwyższenia nauczycielskich wynagrodzeń i nowelizacji systemu wynagradzania nauczycieli. O niekorzystnych zmianach dotyczących wydłużenia awansu zawodowego nauczycieli mówił natomiast Jarosław Lange.
W spotkaniu wzięła udział również minister edukacji Anna Zalewska. Padły wobec niej zarzuty, że MEN zrealizowało wprawdzie wiele postulatów, które przedstawiła oświatowa „Solidarność”, jednak te najważniejsze nie zostały spełnione.

Źródło:www.solidarnosc.org.pl

 
Apogeum problemów oświaty przed nami
 


Apogeum problemów oświaty przed nami

Tegoroczny wrzesień będzie trudny, chociaż prawdziwe apogeum dopiero przed nami. Nie jest żadnym pocieszeniem fakt, że kolejny rok szkolny 2019/2020 – czyli ostatni rok funkcjonowania gimnazjów - będzie jeszcze gorszy - twierdzi Sławomir Broniarz, prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego, oceniając reformę oświaty.

Źródło: www.prawo.pl

 
Egzamin ósmoklasisty 2018
 


Egzamin ósmoklasisty 2018

Centralna Komisja Egzaminacyjna podała termin egzaminu ósmoklasisty. Pierwszy taki egzamin odbędzie się w dniach od 15 do 17 kwietnia 2019 roku. Dla tych, którzy z przyczyn zdrowotnych czy wypadków losowych nie będą mogli wtedy napisać egzaminu, przygotowano termin dodatkowy – od 3 do 5 czerwca. W latach 2019-2021 uczniowie klas ósmych przystąpią do egzaminu z trzech przedmiotów: j. polskiego, matematyki i języka obcego (do wyboru angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, ukraiński lub włoski; uczeń może wybrać tylko ten język, którego uczył się w szkole w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych).
Czas egzaminu:
język polski - 120 minut;
matematyka - 100 minut;
język obcy - 90 minut.


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

03. listopada 2025 12:00
w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny i pedagog specjalny, dyr każe pedagogowi realizować w ramach pensum 5 godzin rewalidacji, pedagog specjalny nie ma rewalidacji. Czy tak można?

29. października 2025 11:01
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz

22. października 2025 22:31
Organ tnie koszty, jak może.

22. października 2025 18:14
Jak z Dyrekcją rozmawiać? Mówię jej, że to absurd, zaprzeczenie idei ścieżki. Ona twierdzi, że organ prowadzący pozwala na takie rozwiązanie. ..

20. października 2025 22:45
Dyrekcją się myli Smile

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum