ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 13

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Szkoła pieczętowania
 


Szkoła pieczętowania


Modyfikacja nazewnictwa szkół i przedszkoli, większa elastyczność w tworzeniu stanowisk wicedyrektorów placówek oświatowych, zniesienie liczby minimalnej uczniów niepełnosprawnych w oddziałach integracyjnych - to niektóre zmiany proponowane przez MEN.
Ministerstwo Edukacji Narodowej opracowało nowy projekt zmian w rozporządzeniu w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół. Najnowsza wersja nowelizacji uwzględnia niektóre uwagi zgłoszone w czasie rozpoczętych rok temu konsultacji społecznych.


 
Nauczyciele na czas
 


Nauczyciele na czas


W listopadzie rusza ogólnopolskie badanie czasu i warunków pracy nauczycieli. Jego celem jest m.in. obalenie stereotypów i zwiększenie prestiżu zawodu pedagoga - wyjaśnia Instytut Badań Edukacyjnych.
Według IBE przekonanie o tym, że nauczyciele pracują mało to stereotyp, który sprawia, że wysiłek wkładany przez nich w pracę pozostaje niedoceniony a czasem jest nawet świadomie ignorowany. - Z tego punktu widzenia także celem badania jest zwiększenie prestiżu zawodu nauczyciela - wyjaśnia Magdalena Krawczyk-Radwan, lider Zespołu Badań Nauczycieli IBE.



 
Szkoły nie mają pieniędzy
 


Szkoły nie mają pieniędzy



Od września dyrektorzy przedszkoli i gimnazjów mają obowiązek zapewniania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W kolejnym roku szkolnym taki obowiązek zostanie nałożony na pozostałe placówki oświatowe. Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole ma być dobrowolne i nieodpłatne. O taką pomoc mogą wnioskować rodzice, uczniowie oraz nauczyciele. Z kolei obowiązkiem dyrektorów tych placówek jest jej zapewnienie.
Niestety - jak możemy przeczytać w Gazecie Prawnej - chociaż szkoły formalnie takie zespoły powołują, to te nie działają. Przede wszystkim zajmują się kilkoma uczniami w tym samym czasie, a nie każdym indywidualnie.



 
Ryszard Proksa Przewodniczący SKOiW NSZZ "Solidarność" do Katarzyny Hall
 


Ryszard Proksa Przewodniczący SKOiW NSZZ „Solidarność” do Katarzyny Hall


Pani Katarzyna Hall

Minister Edukacji Narodowej

Warszawa

Szanowna Pani Minister,

minął pierwszy miesiąc realizacji w szkołach polskich rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej, dotyczącego szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów i ich rodziców. Nauczyciele przesyłają do NSZZ „S” informacje o skutkach wdrażania nowego prawa. Są one bardzo niepokojące. Poniżej przekazujemy pierwsze uwagi, wnioski i spostrzeżenia nauczycieli.

 
ZNP interweniuje ws. działań władz samorządowych Chmielnika
 


ZNP interweniuje ws. działań władz samorządowych Chmielnika


Związek Nauczycielstwa Polskiego podjął kolejną interwencję w sprawie bezprawnych działań władz samorządowych Chmielnika (woj. świętokrzyskie), które dotyczą likwidacji z dniem 1 września 2011 r. świetlic i bibliotek szkolnych. W związku z rażącym naruszeniem przepisów prawa, Związek wystąpił do NIK z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli na terenie Gminy Chmielnik, a także do Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty ZNP o odwołanie dyrektorów szkół.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]