Mnie zależy na dobru dziecka, a państwu zależy na pieniądzach Wypowiedzi pani minister i sposób prowadzenia dzisiejszego spotkania, sposób reakcji na postulaty i uwagi zgłaszane przez partnerów społecznych doskonale pokazuje, że cel dzisiejszego spotkania na pewno nie był merytoryczny, na pewno nie chodziło o to szumne dobro dziecka. Skwitowanie wypowiedzi trzech central związkowych: mnie zależy na dobru dziecka, a państwu zależy na pieniądzach i pensjach jest zwykłą bezczelnością ze strony minister edukacji narodowej - powiedział Sławomir Wittkowicz z Forum Związków Zawodowych.
ZNP do minister: nie zdała pani do następnej klasy
ZNP do minister: nie zdała pani do następnej klasy
Związkowcy z ZNP wręczyli minister edukacji Joannie Kluzik-Rostkowskiej "świadectwo" z informacją, że "nie otrzymała promocji do następnej klasy". Minister obdarowała związkowców goździkami. [...].
"Świadectwo" wręczone przez związkowców przypomina druki oficjalnych świadectw szkolnych. Wynika z niego, że Kluzik-Rostkowska nie zdała do następnej klasy. W rubryce "zachowanie" wpisano: nieodpowiednie. Wymieniono też dwanaście "obowiązkowych zajęć". Z dziesięciu z nich minister otrzymała ocenę niedostateczną. [...].
Niedostateczny Kluzik-Rostkowska dostała ze "znajomości prawa oświatowego", co uzasadniono tym, że "minister nie zna podstawowych ustaw i rozporządzeń"[...].
Niedostateczne oceny minister edukacji dostała m.in. z "poszanowania zawodu nauczycieli" i "dofinansowania oświaty".
Nowe rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów
Nowe rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów
Minister Joanna Kluzik - Rostkowska 10 czerwca 2015 r. podpisała rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz słuchaczy w szkołach publicznych.
Zmiany w stosunku do dotychczasowego stanu prawnego polegają m.in. na wprowadzeniu:
– możliwości zwolnienia ucznia z wykonywania określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego, a nie tylko zwolnieniu z realizacji tych zajęć w ogóle. Podstawą do tego zwolnienia będzie opinia lekarza wskazująca, jakich ćwiczeń fizycznych (czy też – jakiego rodzaju ćwiczeń) uczeń nie może wykonywać oraz przez jaki okres;
– określenia funkcji, jakie spełnia ocenianie bieżące ucznia, co jest związane z wprowadzeniem w art. 44i ust. 4 ww. ustawy możliwości ustalania ocen bieżących w formie opisowej na każdym etapie edukacyjnym. Ocenianie bieżące przekazuje informacje o poziomie osiągnięć edukacyjnych ucznia, jak też jego zaangażowaniu w zdobywaniu nowych wiadomości i umiejętności oraz pokonywaniu trudności.
Rozporządzenie stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w art. 44zb ustawy z dnia
20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2015 r.
Do konsultacji trafiło już nowe rozporządzenie ministra edukacji. Wynika z niego, że nauczycielem w przedszkolu lub szkole podstawowej będzie mógł zostać absolwent jakiegokolwiek kierunku studiów z tytułem licencjata, który ukończy specjalny kurs kwalifikacyjny.
Myślałem, że już mnie nic nie zaskoczy, a tu proszę. Trzeba być na prawdę kompletnym bezmózgowcem, żeby myśleć, że im niższy poziom edukacji, tym wymagania stawiane nauczycielom powinny być niższe.
Na prawdę, posiadanie trójki dzieci, to nie są wystarczające kompetencje do kierowania resortem edukacji.
Pewnie nie chodzi o to, że nauczyciel-stażysta bez tytułu mgr ma o 25 procent niższe wynagrodzenie niż stażysta magister??? Jeśli jednak o to chodzi, to proponuję zatrudniać w szkołach meneli spod mostu. Popracują z dziećmi za flaszkę i zagrychę.
Aż mi się nie chce gadać (pisać).
[...]Zdecydowana większość elit III i - zwłaszcza - IV RP losem nieelitarnej części społeczeństwa się nie przejmowała. Budowała swój "elitarny" świat, którego symbolami są strzeżone osiedla i apartamentowce. A wyrazem rozkwit prywatnych szkół i przychodni w krajobrazie postępującego rozkładu publicznej oświaty i służby zdrowia wynikającego z faktu, że na oświatę i zdrowie wydajemy niemal najmniej w Europie. System emerytalny też tak reformowano, żeby elity miały dobrą starość, a reszta cokolwiek.
Tak samo zmieniano system podatkowy, który z rządu na rząd coraz bardziej obciąża słabszych, a odciąża silniejszych.[...]
Społecznie są niedorozwinięte [elity], co widać po katastrofalnie niskim stopniu zorganizowania elitarnych grup - od biznesmenów po dziennikarzy, którzy rzadziej do czegoś należą niż chłopi i robotnicy. Emocjonalnie są prymitywne jak stułbia - zero empatii, zero szacunku dla innych, zero solidarności. Pełno elitarnych pretensji, zarozumiałości i pychy. A politycznie są antydemokratyczne - polityka to dla nich sposób zdobywania władzy, by kosztem innych zapewnić sobie elitarną pozycję, a nie droga do świata, w którym ogół dobrze się czuje.
w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny i pedagog specjalny, dyr każe pedagogowi realizować w ramach pensum 5 godzin rewalidacji, pedagog specjalny nie ma rewalidacji. Czy tak można?
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 73,064,919 unikalne wizyty