ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 13

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Manifestacja 18 kwietnia
 


Manifestacja 18 kwietnia


Dzisiaj ulicami Warszawy przejdzie około 20-tysięczna manifestacja pracowników oświaty organizowana przez Związek Nauczycielstwa Polskiego. Decyzję o manifestacji podjął Zarząd Główny ZNP w połowie marca po tym, jak minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska nie przyszła na umówione spotkanie z ZNP ws. podwyżek od stycznia 2016 roku.

 
BAWMY SIĘ!!!!
 


BAWMY SIĘ!!!!


Na antenie TVN 24 minister edukacji, Joanna Kluzik-Rostowska skomentowała wprowadzane zmiany w systemie oceniania na lekcjach WF-u. - Od nowego roku szkolnego przy wystawianiu ocen brane będą pod uwagę indywidualne predyspozycje uczniów - powiedziała. - Lekcje WF-u nie są po to, by oceniać sprawność fizyczną, ale żeby się dobrze przy tym bawić - dodała.
Zdaniem minister podobne rozwiązanie powinno być zastosowane na lekcjach muzyki oraz plastyki.

Źródło:wprost.pl

Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
§ 7. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, zajęć technicznych, plastyki, muzyki i zajęć artystycznych należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.





 
Głos mądry inaczej
 


Głos mądry inaczej


Nie mam wątpliwości, że Kartę trzeba wyrzucić do kosza i napisać nowoczesną ustawę dedykowaną nauczycielom i dyrektorom szkół. Po to by efektywnie edukowali tych, którzy są podmiotem edukacji – czyli uczniów – mówiła szefowa MEN Joanna Kluzik-Rostkowska w wywiadzie dla WPROST opublikowanym w najnowszym numerze.

Co konkretnie złego jest w Karcie Nauczyciela?
Bardzo przeszkadza w pracy dyrektorowi szkoły, przeszkadza też najlepszym nauczycielom, za to pomaga nauczycielom słabym utrzymać się w pracy. Mamy cztery stopnie awansu. Jeśli ktoś się postara, przechodzi przez nie w 8 – 9 lat i osiąga najwyższy szczebel. Jak motywować tego nauczyciela przez następnych 25 lat, skoro osiągnął już wszystko, co mógł osiągnąć, łącznie z najwyższą możliwą pensją o urzędowo ustalonej wysokości?
Dodatkiem motywacyjnym, mówi ZNP.
Ten dodatek jest niewielki, a praktyka jest taka, że pieniądze rozdaje się po równo. To nie jest motywujące. Dyrektor nie ma żadnego dobrego narzędzia nagradzania i motywowania tych najlepszych, nie ma też żadnego narzędzia, które pozwoli mu swobodnie konstruować grono pedagogiczne, z którym chce współpracować.
Mówiąc wprost – zwalniać.
Oczywiście. I na to miejsce przyjmować dobrych, którzy stworzą doskonały zespół.

Źródło:wprost.pl

Jeśli kwestię zatrudnienia nauczycieli puścić na "pełny żywioł", to oczywiście zarówno wszyscy dyrektorzy jak i organy prowadzące będą ze wszystkich sił dążyć do skompletowania najlepszych zespołów nauczycielskich, a nie do zatrudniania znajomych królika i pozbywania się osób niewygodnych (polonistka dała dwóję synowi wójta... won).
Obecnie dyrektorzy dysponują wystarczającymi narzędziami, żeby doprowadzić do zwolnienia złego nauczyciela, ale pani minister chodzi o coś innego. O odebranie autonomii i niezależności jednej z ostatnich grup zawodowych, które jej resztki jeszcze posiadają.



 
Zmiana systemu oceny szkół
 


Zmiana systemu oceny szkół

Ministerstwo Edukacji wycofuje się z systemu ocen w skali A–E, którymi opisywano jakość pracy szkoły. Zastąpią je oceny opisowe. Tyle że wprowadzenie systemu wymagań wobec szkół, których spełnianie było ocenianie według skali, stanowiło trzon reformy nadzoru pedagogicznego wprowadzonej przez MEN w 2009 r., tzw. ewaluacji (2 mln zł kosztowało stworzenie kilkunastu tabelek z wymaganiami oraz idea, aby szkoły oceniać literami od A do F).
Stworzenie i wprowadzenie całego systemu kosztowało ok. 80 mln zł.
Autorem planowanych zmian jest wiceminister (pani Joanna Berdzik), która współtworzyła ten system.

Źródło: www4.rp.pl

 
Zmiany w "Ustawie"
 


Zmiany w "Ustawie"

Dzisiaj wchodzi w życie większość zapisów ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty. Najważniejsze zmiany dotyczą organizacji nadzoru pedagogicznego, możliwości zwiększenia liczby uczniów w klasach I-III szkoły podstawowej o nie więcej niż 2 oraz zatrudniania nauczycieli do realizacji zajęć w ramach projektów unijnych.
Tydzień temu trafiły do konsultacji 2 nowe projekty rozporządzeń resortu edukacji: w sprawie klasyfikowania, oceniania i promowania uczniów oraz w sprawie zasad przeprowadzania egzaminów zewnętrznych.

Od 31 marca nauczyciele mogą realizować zajęcia w ramach projektów i programów finansowanych z udziałem środków europejskich w ramach nawiązanego stosunku pracy. Osoby spoza szkoły można zatrudnić tylko na podstawie Kodeksu pracy.

Regulacje wprowadzone nowelizacją ustawy o systemie oświaty przewidują:

- możliwość realizacji zajęć w ramach projektu unijnego przez nauczyciela zatrudnionego w szkole. W takim przypadku za każdą godzinę takich zajęć nauczyciel otrzyma wynagrodzenie liczone jak za godzinę ponadwymiarową, zaś zajęcia te nie będą wliczane do pensum;
- możliwość zatrudnienia do prowadzenia ww. zajęć osób spoza szkoły, o ile spełniają wymagania kwalifikacyjne. Tu warunkiem które będzie zatrudnienie ich na podstawie Kodeksu pracy. Za każdą godzinę prowadzenia tych zajęć otrzyma wynagrodzenie jak za godzinę ponad wymiarową liczoną dla nauczyciela dyplomowanego posiadającego wykształcenie wyższe magisterskie, realizującego pensum 18-godzinne.

Wśród regulacji wchodzących w życie 31 marca znalazł się przepis, który zamyka gminom furtkę umożliwiającą przekazywanie szkół i przedszkoli samorządowym spółkom komunalnym (dzięki temu zatrudniały one nauczycieli na podstawie kodeksu pracy, a nie Karty nauczyciela). Zgodnie z nowelizacją, samorządy, które powierzyły zadania edukacyjne spółkom komunalnym, będą musiały ponownie zatrudnić pedagogów na podstawie Karty nauczyciela – mają na to czas do 31 sierpnia 2017 r.



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]