Kolejna manipulacja dziennikarza Dziennika Gazeta Prawna
Kolejna manipulacja dziennikarza Dziennika Gazeta Prawna
Kolejny raz Pan Artur Radwan w artykule w Dzienniku Gazeta Prawna z 17 stycznia 2013r. "Czternastka dla nauczycieli dobija gminy" ucieka się do manipulacji. Zrzuca na nauczycieli i ustawę Kartę Nauczyciela, odpowiedzialność za stan finansów gmin, twierdząc, że zapisane w ustawie Karta Nauczyciela mechanizmy wynagradzania nauczycieli rujnują finansowo gminy.
Już tytuł artykułu sugeruje, że mówimy o jakimś dodatkowym 14 wynagrodzeniu nauczycieli. Natomiast jednorazowy dodatek uzupełniający jest ustawowym instrumentem wyrównania nauczycielom niedoszacowanych w niektórych gminach wynagrodzeń.
Związek Nauczycielstwa Polskiego z całą mocą pragnie podkreślić, że nie ma obowiązku wypłaty jednorazowych dodatków uzupełniających nauczycielom w gminach, w których zapisy regulaminu wynagradzania gwarantują nauczycielom osiąganie średnich ustawowych.
Należałoby zapytać co takiego się stało, że dopiero po 12 latach od wejścia w życie znowelizowanej w 2000 roku ustawy Karta Nauczyciela, mamy do czynienia z prawdziwym samorządowym „ larum”. Odpowiedź jest prosta. W 2009 r. wprowadzono do zapisów ustawy KN restrykcyjny mechanizm kontroli osiąganych w samorządach wynagrodzeń nauczycieli. Samorządy zobowiązane są przedstawiać sprawozdania do Regionalnej Izby Obrachunkowej , a w przypadku nieosiągania przez nauczycieli średnich wynagrodzeń wypłacać jednorazowe dodatki uzupełniające. Rok 2010 pokazał z jaką skalą niedoszacowania nauczycielskich wynagrodzeń mieliśmy do czynienia. Dziesięć lat oszczędności na nauczycielskich pensjach zaczęto dopiero wyrównywać od 3 lat.
Wystąpienie Tomasza Leśniaka podczas demonstracji w obronie publicznej edukacji, która odbyła 9 stycznia w Krakowie.
Wystąpienie Tomasza Leśniaka podczas demonstracji w obronie publicznej edukacji, która odbyła 9 stycznia w Krakowie.
Witam serdecznie wszystkie „roszczeniowe i nierentowne” krakowianki i krakowian!
Zaczynamy protest przeciwko likwidacji szkół, prywatyzacji stołówek oraz polityce cięć w przedszkolach, szkołach i MDK-ach.
Proszę Państwa! Politycy, którzy roztrwonili prawie miliard złotych na budowę dwóch stadionów, a teraz wydają kolejne miliony na Narodowe Centrum Rugby i organizację Zimowych Igrzysk Olimpijskich, mają czelność tłumaczyć nam, czym jest racjonalizacja wydatków, i twierdzą, że to nasze dzieci oraz pracownice i pracownicy szkół są obciążeniem dla gminy. Przypomnijmy im, że finansowanie ogólnodostępnej edukacji jest podstawowym zadaniem samorządu! To politycy i urzędnicy, którzy nie są w stanie tego zadania realizować, stanowią obciążenie miejskiego budżetu i powinni zrezygnować z pełnionych funkcji.
Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Problemy współczesnej pedagogiki szkolnej. Między teorią a praktyką"
Szanowni Państwo,
Poprzez Państwa portal, w imieniu władz Instytutu Nauk Społecznych Pedagogium Wyższej Szkoły Nauk Społecznych, Fundacji Pedagogium oraz Samorządu Naukowo - Badawczej Akademii Pedagogium mam zaszczyt zaprosić dyrektorów szkół, pedagogów i psychologów szkolnych, nauczycieli, a także wychowawców świetlic szkolnych na Ogólnopolską Konferencję Naukową z wymianą doświadczeń, pt.: „Problemy współczesnej pedagogiki szkolnej. Między teorią a praktyką”
Jest to pierwsze tak duże wydarzenie w Polsce stworzone z myślą o pedagogice szkolnej.
Konferencja odbędzie się w dniu 7 czerwca 2013r., w PEDAGOGIUM WSNS w Warszawie ul. Marszałkowska 115
W załączniku przesyłam oficjalne zaproszenie wraz z kartą zgłoszeniową.
Zwracam się z prośbą o umieszczenie informacji wraz z programem na Państwa stronie internetowej, z której sam niejednokrotnie korzystam.
Z poważaniem
mgr Michał Sieradzan
Przewodniczący Samorządu Doktorantów Naukowo-Badawczej Akademii
Pedagogium
Pedagogium WSNS w Warszawie
ul. Marszałkowska 115
Tel. 795-799-357
Wójtowie i burmistrzowie przyznają, że wsparcie z budżetu państwa dla małych szkół i przedszkoli tylko w części pokrywa ich wydatki na oświatę. Ponadto co roku spada liczba uczniów. W ostatnich kilku latach o milion. Przedstawiciele samorządów przyznają, że nie dochodziłoby do zamykania placówek, jeśli nie musieliby stosować Karty nauczyciela. Likwidują więc szkoły, w tym podstawowe, mimo że za dwa lata będą one potrzebne. Wtedy bowiem do pierwszych klas trafi podwójny rocznik sześciolatków i siedmiolatków. Nie brakuje też prób tworzenia przez gminy spółek prawa handlowego, które mogłyby przynieść oszczędności i uchronić poszczególne placówki przed zamknięciem. To rozwiązanie krytykuje jednak resort edukacji.
Wniosek Rzecznika Praw Obywatelskich w sprawie zgodności art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy o systemie oświaty z konstytucją rozpoznali sędziowie Trybunału Konstytucyjnego. Rzecznik Praw Obywatelskich uważa, że przepis ustawy określający sposób rekrutacji do przedszkoli i szkół jest zbyt ogólny, w związku z czym wydane na jego podstawie rozporządzenie jest bezprawne.
Zdaniem rzecznika, to ustawa, a nie rozporządzenie, powinna gwarantować dzieciom podstawowe prawo zapisane w konstytucji, czyli miejsce w szkole oraz określać główne zasady rekrutacji.
Trybunał Konstytucyjny orzekł, że art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy oświatowej straci moc za rok. Tym samym sędziowie dali Sejmowi czas na dostosowanie prawa do orzeczenia TK.
Ministerstwo edukacji zapewniło, że 1 września 2013 r. nowe przepisy wejdą w życie. Już w październiku ub.r. MEN przedstawiło projekt założeń do tzw. ustawy przedszkolnej.
w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny i pedagog specjalny, dyr każe pedagogowi realizować w ramach pensum 5 godzin rewalidacji, pedagog specjalny nie ma rewalidacji. Czy tak można?
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 73,100,427 unikalne wizyty