ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 24

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Problemy współczesnej pedagogiki szkolnej. Między teorią a praktyką"
 


Szanowni Państwo,

Poprzez Państwa portal, w imieniu władz Instytutu Nauk Społecznych Pedagogium Wyższej Szkoły Nauk Społecznych, Fundacji Pedagogium oraz Samorządu Naukowo - Badawczej Akademii Pedagogium mam zaszczyt zaprosić dyrektorów szkół, pedagogów i psychologów szkolnych, nauczycieli, a także wychowawców świetlic szkolnych na Ogólnopolską Konferencję Naukową z wymianą doświadczeń, pt.: „Problemy współczesnej pedagogiki szkolnej. Między teorią a praktyką”
Jest to pierwsze tak duże wydarzenie w Polsce stworzone z myślą o pedagogice szkolnej.
Konferencja odbędzie się w dniu 7 czerwca 2013r., w PEDAGOGIUM WSNS w Warszawie ul. Marszałkowska 115

W załączniku przesyłam oficjalne zaproszenie wraz z kartą zgłoszeniową.
Zwracam się z prośbą o umieszczenie informacji wraz z programem na Państwa stronie internetowej, z której sam niejednokrotnie korzystam.


Z poważaniem

mgr Michał Sieradzan
Przewodniczący Samorządu Doktorantów Naukowo-Badawczej Akademii
Pedagogium

Pedagogium WSNS w Warszawie
ul. Marszałkowska 115
Tel. 795-799-357

Informacje szczegółowe. Formularz zgłoszeniowy
 
Samorządy będą likwidowały szkoły
 


Samorządy będą likwidowały szkoły



Wójtowie i burmistrzowie przyznają, że wsparcie z budżetu państwa dla małych szkół i przedszkoli tylko w części pokrywa ich wydatki na oświatę. Ponadto co roku spada liczba uczniów. W ostatnich kilku latach o milion. Przedstawiciele samorządów przyznają, że nie dochodziłoby do zamykania placówek, jeśli nie musieliby stosować Karty nauczyciela. Likwidują więc szkoły, w tym podstawowe, mimo że za dwa lata będą one potrzebne. Wtedy bowiem do pierwszych klas trafi podwójny rocznik sześciolatków i siedmiolatków. Nie brakuje też prób tworzenia przez gminy spółek prawa handlowego, które mogłyby przynieść oszczędności i uchronić poszczególne placówki przed zamknięciem. To rozwiązanie krytykuje jednak resort edukacji.

Źródło: Gazeta Prawna

http://serwisy.gazetaprawna.pl

 
Bezprawna rekrutacja
 


Bezprawna rekrutacja


Wniosek Rzecznika Praw Obywatelskich w sprawie zgodności art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy o systemie oświaty z konstytucją rozpoznali sędziowie Trybunału Konstytucyjnego. Rzecznik Praw Obywatelskich uważa, że przepis ustawy określający sposób rekrutacji do przedszkoli i szkół jest zbyt ogólny, w związku z czym wydane na jego podstawie rozporządzenie jest bezprawne.
Zdaniem rzecznika, to ustawa, a nie rozporządzenie, powinna gwarantować dzieciom podstawowe prawo zapisane w konstytucji, czyli miejsce w szkole oraz określać główne zasady rekrutacji.
Trybunał Konstytucyjny orzekł, że art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy oświatowej straci moc za rok. Tym samym sędziowie dali Sejmowi czas na dostosowanie prawa do orzeczenia TK.
Ministerstwo edukacji zapewniło, że 1 września 2013 r. nowe przepisy wejdą w życie. Już w październiku ub.r. MEN przedstawiło projekt założeń do tzw. ustawy przedszkolnej.



 
Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych
 


Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych


Na systemowy projekt "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych", przeznaczono 150 milionów € (około 624 mln zł).
Z pieniędzy tych finansowane są doposażenie bazy dydaktycznej szkół oraz organizacja zajęć dodatkowych:
- dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
- dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej;
- gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy;
- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np. hipoterapia, muzykoterapia czy dogoterapia) dla dzieci niepełnosprawnych;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych (np. prowadzenie obserwacji przyrodniczych).


 
Kolędnicy
 


Kolędnicy 2013


PASTERZ II:
Świeci gwiazda betlejemsko,
Łobleciała kule ziemsko.
Zarozki Wom tyz zaświeci,
Boście Syćka boze dzieci.

Rozumu Wom wiele dodo,
Staro babe zmieni w młodo,
A chłopa co ni moze,
Jako zywo wspomoze.

Syćka zaś od kolędników,
Życeń pzyjmijcie bez liku:

PASTERZ I
Lo nasygo Prezydenta,
Niech na zawse zapamięta,
Nie podawej pirsy graby,
Siednij se, jak siednom baby
I jak nojpilni potrafis,
Uc się chopie łortografii.
Co by kuzdo ciura z gumna,
Była z prezydenta dumna.

PASTERZ II
A tobie Panie Premieze,
Tako życymy szceze,
Abyś nabroł łochoty..........




Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]