Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Problemy współczesnej pedagogiki szkolnej. Między teorią a praktyką"
Szanowni Państwo,
Poprzez Państwa portal, w imieniu władz Instytutu Nauk Społecznych Pedagogium Wyższej Szkoły Nauk Społecznych, Fundacji Pedagogium oraz Samorządu Naukowo - Badawczej Akademii Pedagogium mam zaszczyt zaprosić dyrektorów szkół, pedagogów i psychologów szkolnych, nauczycieli, a także wychowawców świetlic szkolnych na Ogólnopolską Konferencję Naukową z wymianą doświadczeń, pt.: „Problemy współczesnej pedagogiki szkolnej. Między teorią a praktyką”
Jest to pierwsze tak duże wydarzenie w Polsce stworzone z myślą o pedagogice szkolnej.
Konferencja odbędzie się w dniu 7 czerwca 2013r., w PEDAGOGIUM WSNS w Warszawie ul. Marszałkowska 115
W załączniku przesyłam oficjalne zaproszenie wraz z kartą zgłoszeniową.
Zwracam się z prośbą o umieszczenie informacji wraz z programem na Państwa stronie internetowej, z której sam niejednokrotnie korzystam.
Z poważaniem
mgr Michał Sieradzan
Przewodniczący Samorządu Doktorantów Naukowo-Badawczej Akademii
Pedagogium
Pedagogium WSNS w Warszawie
ul. Marszałkowska 115
Tel. 795-799-357
Wójtowie i burmistrzowie przyznają, że wsparcie z budżetu państwa dla małych szkół i przedszkoli tylko w części pokrywa ich wydatki na oświatę. Ponadto co roku spada liczba uczniów. W ostatnich kilku latach o milion. Przedstawiciele samorządów przyznają, że nie dochodziłoby do zamykania placówek, jeśli nie musieliby stosować Karty nauczyciela. Likwidują więc szkoły, w tym podstawowe, mimo że za dwa lata będą one potrzebne. Wtedy bowiem do pierwszych klas trafi podwójny rocznik sześciolatków i siedmiolatków. Nie brakuje też prób tworzenia przez gminy spółek prawa handlowego, które mogłyby przynieść oszczędności i uchronić poszczególne placówki przed zamknięciem. To rozwiązanie krytykuje jednak resort edukacji.
Wniosek Rzecznika Praw Obywatelskich w sprawie zgodności art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy o systemie oświaty z konstytucją rozpoznali sędziowie Trybunału Konstytucyjnego. Rzecznik Praw Obywatelskich uważa, że przepis ustawy określający sposób rekrutacji do przedszkoli i szkół jest zbyt ogólny, w związku z czym wydane na jego podstawie rozporządzenie jest bezprawne.
Zdaniem rzecznika, to ustawa, a nie rozporządzenie, powinna gwarantować dzieciom podstawowe prawo zapisane w konstytucji, czyli miejsce w szkole oraz określać główne zasady rekrutacji.
Trybunał Konstytucyjny orzekł, że art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy oświatowej straci moc za rok. Tym samym sędziowie dali Sejmowi czas na dostosowanie prawa do orzeczenia TK.
Ministerstwo edukacji zapewniło, że 1 września 2013 r. nowe przepisy wejdą w życie. Już w październiku ub.r. MEN przedstawiło projekt założeń do tzw. ustawy przedszkolnej.
Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych
Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych
Na systemowy projekt "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych", przeznaczono 150 milionów € (około 624 mln zł).
Z pieniędzy tych finansowane są doposażenie bazy dydaktycznej szkół oraz organizacja zajęć dodatkowych:
- dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
- dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej;
- gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy;
- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np. hipoterapia, muzykoterapia czy dogoterapia) dla dzieci niepełnosprawnych;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych (np. prowadzenie obserwacji przyrodniczych).
Rozumu Wom wiele dodo,
Staro babe zmieni w młodo,
A chłopa co ni moze,
Jako zywo wspomoze.
Syćka zaś od kolędników,
Życeń pzyjmijcie bez liku:
PASTERZ I
Lo nasygo Prezydenta,
Niech na zawse zapamięta,
Nie podawej pirsy graby,
Siednij se, jak siednom baby
I jak nojpilni potrafis,
Uc się chopie łortografii.
Co by kuzdo ciura z gumna,
Była z prezydenta dumna.
PASTERZ II
A tobie Panie Premieze,
Tako życymy szceze,
Abyś nabroł łochoty..........
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 56,319,424 unikalne wizyty