ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 14

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,747
bullet.png Najnowszy użytkownik: megan345

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych
 


Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych


Na systemowy projekt "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych", przeznaczono 150 milionów € (około 624 mln zł).
Z pieniędzy tych finansowane są doposażenie bazy dydaktycznej szkół oraz organizacja zajęć dodatkowych:
- dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
- dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej;
- gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy;
- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np. hipoterapia, muzykoterapia czy dogoterapia) dla dzieci niepełnosprawnych;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych (np. prowadzenie obserwacji przyrodniczych).


 
Kolędnicy
 


Kolędnicy 2013


PASTERZ II:
Świeci gwiazda betlejemsko,
Łobleciała kule ziemsko.
Zarozki Wom tyz zaświeci,
Boście Syćka boze dzieci.

Rozumu Wom wiele dodo,
Staro babe zmieni w młodo,
A chłopa co ni moze,
Jako zywo wspomoze.

Syćka zaś od kolędników,
Życeń pzyjmijcie bez liku:

PASTERZ I
Lo nasygo Prezydenta,
Niech na zawse zapamięta,
Nie podawej pirsy graby,
Siednij se, jak siednom baby
I jak nojpilni potrafis,
Uc się chopie łortografii.
Co by kuzdo ciura z gumna,
Była z prezydenta dumna.

PASTERZ II
A tobie Panie Premieze,
Tako życymy szceze,
Abyś nabroł łochoty..........



 
Na tapczanie siedzi leń???
 


Na tapczanie siedzi leń???



Komisja Europejska opublikowała raport "Organisation of school time in Europe".
Jak wynika z przedstawionych w nim kalendarzy szkolnych 2012/2013 ponad 30 krajów europejskich, w których szczegółowo opisane jest ile wolnego i kiedy mają uczniowie oraz nauczyciele, w Polsce przerwy w nauce (wakacje i ferie) trwają 13 tygodni i sześć dni świątecznych. W 18 krajach uczniowie i nauczyciele mają od 14 do ponad 17 tygodni wolnego.
Tylko w Danii i na Slowacji mają mniej wolnego niż w Polsce - 12 tygodni.


 
Poza kontrolą
 


Poza kontrolą

Po dokonaniu analizy przepisów regulujących dostęp rodziców i ich dzieci do ocen, Główny Inspektor Ochrony Danych Osobowych stwierdził, że oceny szkolne pełnoletnich uczniów nie mogą być bez ich zgody udostępniane rodzicom, bo to narusza ich prawo do prywatności.
Obecne przepisy resortu edukacji mówią, że oceny uczniów są jawne dla nich oraz dla ich rodziców lub opiekunów prawnych. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych uważa, że skoro nie mówią o tym, by uczniowie pełnoletni mogli zastrzec dostęp do swych ocen, dochodzi do konfliktu z prawem do prywatności wszystkich osób, które ukończyły 18 lat. Podkreśla, że prawo rodziców do wiedzy o tym, jak sobie radzą w szkole pełnoletni uczniowie, ma niższą wagę od prawa konstytucyjnego.
Zdaniem GIODO, taki stan rzeczy nie może dalej trwać i domaga się zmiany przepisów. Jego zdaniem Ministerstwo Edukacji musi wprowadzić regulacje, które umożliwią pełnoletnim uczniom ograniczanie dostępu do swoich ocen.

Źródło: PAP
 
Czyżby???
 


Czyżby???

Wszystko na to wskazuje, że już w najbliższym czasie pożegnamy się z powoływaniem zespołów do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Kartami Indywidualnych Potrzeb Uczniów i Planami Działań Wspierających.
Nie przewiduje się ich w projekcie nowego rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogiczej.

Warto zwrócić również uwagę na bardziej obszerne i konkretne - w porównaniu z obecnie obowiązującym rozporządzeniem - określenie roli pedagoga (psychologa) w szkole.



Setki tysięcy na szkolenia, wydawnictwa, badania, ekspertyzy itd. ktoś zgarniał - i o to chodziło. Skończyło się, więc czas wrócić do tego, co już było i nie najgorzej funkcjonowało. Na pewno zaczną się jednak nowe szkolenia, badania, ekspertyzy..........





Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

03. listopada 2025 12:00
w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny i pedagog specjalny, dyr każe pedagogowi realizować w ramach pensum 5 godzin rewalidacji, pedagog specjalny nie ma rewalidacji. Czy tak można?

29. października 2025 11:01
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz

22. października 2025 22:31
Organ tnie koszty, jak może.

22. października 2025 18:14
Jak z Dyrekcją rozmawiać? Mówię jej, że to absurd, zaprzeczenie idei ścieżki. Ona twierdzi, że organ prowadzący pozwala na takie rozwiązanie. ..

20. października 2025 22:45
Dyrekcją się myli Smile

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum