Rządowy program pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne
Rządowy program pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne
14 sierpnia Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie Rządowego programu pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne w 2012 r. oraz projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne w 2012 r. Pomoc w ramach programu, w wysokości 1000 zł, będzie udzielana uczniom, którzy w roku szkolnym 2012/2013 będą realizowali obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne lub uczęszczali do szkół dla młodzieży wszystkich typów. Będzie on wypłacony tym uczniom, których rodziny otrzymały zasiłek celowy do 6 000 zł przyznawany na podstawie art. 40 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej w związku ze stratami poniesionymi w wyniku nawałnic lub innych zdarzeń atmosferycznych, w szczególności gradobicia lub powodzi.
Szacuje się, że liczba beneficjentów pomocy wyniesie do 2 500 uczniów.
Konkurs "POMOST III - czyli przekraczanie edukacyjnych progów"
Konkurs "POMOST III - czyli przekraczanie edukacyjnych progów"
Konkurs "POMOST III - czyli przekraczanie edukacyjnych progów" - konkurs miesięcznika "Dyrektor Szkoły" i kwartalnika "Przed Szkołą" wydawanych przez Wolters Kluwer Polska. Termin składania prac do 31 sierpnia 2012 r. Budujmy POMOSTY, aby dzieci mogły łagodnie pokonywać edukacyjne progi przechodząc z przedszkola do szkoły i z klasy trzeciej do czwartej szkoły podstawowej - czyli z integralnego sytemu nauczania do przedmiotowego - taka dewiza przyświeca konkursowi, którego trzecią edycję organizuje w tym roku miesięcznik "Dyrektor Szkoły" i kwartalnik "Przed Szkołą" wydawane przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska. Termin zgłaszania prac konkursowych upływa 31 sierpnia 2012 r.
Jeżeli w Waszym przedszkolu lub szkole funkcjonuje program przygotowania dzieci i ich rodziców do zmiany, jaką jest rozpoczęcie nauki w szkole, jeśli próbujecie ułatwić im tę zmianę, jeśli tworzycie środowisko przyjazne dziecku, nawiązując relacje między przedszkolami i szkołami, współpracując w tych działaniach z rodzicami, lokalnym samorządem, organizacjami pozarządowymi, różnymi instytucjami wspierającymi rozwój i edukację dzieci, jeśli macie przemyślany program działań ułatwiający uczniom przejście z III do IV klasy szkoły podstawowej zapraszamy Was do wzięcia udziału w trzeciej edycji konkursu "POMOST".
Pochwalcie się swoimi osiągnięciami, przedstawcie swoje pomysły i działania - w formie:
- opisu/relacji/reportażu
- scenariusza
- prezentacji
- nagrania audiowideo.
Zbierzmy wspólnie przykłady dobrej praktyki - temu przede wszystkim służy konkurs.
Nad przebiegiem tej edycji konkursu i wyłonieniem najciekawszych prac czuwa jury w składzie:
- prof. dr hab. Anna Brzezińska (przewodnicząca jury), pracownik naukowy Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Lider Zespołu Wczesnej Edukacji IBE,
- dr Karolina Appelt, pracownik naukowy Instytutu Psychologii UAM w Poznaniu,
- dr Piotr Rycielski, lider Pracowni Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia,
- Ewa Brańska, redaktor merytoryczna kwartalnika "Przed Szkołą",
- Klaudiusz Kaleta, p.o. redaktora naczelnego miesięcznika"Dyrektor Szkoły", dyrektor Działu Czasopism Wolters Kluwer Polska
Jest kompromis w sprawie urlopów dla poratowania zdrowia
Jest kompromis w sprawie urlopów dla poratowania zdrowia
Jest zgoda na to, aby o urlopach dla poratowania zdrowia orzekali lekarze medycyny pracy, a nie lekarze pierwszego kontaktu, jak ma to miejsce obecnie. MEN widzi potrzebę utrzymania urlopów dla poratowania zdrowia, ale dostrzega konieczność dostosowania zasad ich przyznawania do rozwiązań stosowanych w innych zawodach - powiedział Maciej Jakubowski, podsekretarz stanu w MEN, po dzisiejszym (7 sierpnia) spotkaniu przedstawicieli samorządów i związków zawodowych nauczycieli poświęconego ustawie Karta nauczyciela.
W tym, drugim w ciągu miesiąca, spotkaniu na temat ustawy uczestniczyli eksperci reprezentujący nauczycielskie związki zawodowe oraz samorządy. Ze strony rządu w spotkaniu, oprócz wiceministra MEN Macieja Jakubowskiego uczestniczyła również Magdalena Młochowska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji. Efekty pracy grup eksperckich będą omawiane na kolejnych szerszych spotkaniach przedstawicieli związków zawodowych zrzeszających nauczycieli oraz korporacji samorządowych.
Jak podaje "Rzeczpospolita" do o stołecznego sądu wpłynął pozew rodziców sześcioletniej uczennicy, która 2011 r. rozpoczęła naukę w podstawówce. Po rozpoczęciu roku szkolnego zorientowali się oni, że córka sobie nie radzi. Dziewczynka została zbadana przez psychologa, który potwierdził, że ma ona problemy w grupie, a ponieważ słabo jej idzie, zamyka się w sobie. Rodzice nie od razu jednak próbowali zabrać córkę ze szkoły. Wychowawczyni obiecała zwrócić większą uwagę na ich dziecko, w razie konieczności zaś poprosić o pomoc psychologa.
Wiosną rodzice byli już pewni, że córka sobie nie poradzi. Dlatego w maju złożyli w szkole wniosek o przeniesienie jej do oddziału przedszkolnego lub pozwolenie jej na to, by po wakacjach znów poszła do pierwszej klasy tym razem z rówieśnikami.
Szkoła odmówiła. - Uchylenie decyzji administracyjnej o przyjęciu do pierwszej klasy nie jest możliwe, bo dyrektor jej nie wydawał, więc nie może jej cofnąć - tłumaczyła dyrektor.
Andrzej Kulmatycki z mazowieckiego kuratorium przyznaje, że w prawie oświatowym nie ma czegoś takiego jak cofnięcie ucznia do przedszkola. Ale przypomina też, że dla dzieci w wieku sześciu lat nauka w szkole nie jest obowiązkowa do 2014 r. To zaś oznacza, że „rodzice zawsze mają prawo do zmiany swojej decyzji dotyczącej rozpoczęcia nauki przez sześciolatka". Takie samo stanowisko zajął resort edukacji.
Rodzice o tym jednak nie wiedzieli. Z odpowiedzi szkoły na ich wniosek zrozumieli tyle, że ich córka musi kontynuować naukę. Co więcej, kiedy dyrektorka odpisywała rodzicom na ich wniosek, dziewczynka formalnie zdała już do drugiej klasy. - Nie widzę żadnych podstaw prawnych do zmieniania decyzji rady pedagogicznej - Powiedziała „Rzeczpospolitej" dyrektorka szkoły.
W pozwie rodzice domagają się aby szkoła pozwoliła ich córce ponownie chodzić do pierwszej klasy.
Zdajemy sobie sprawę, że jest to swoisty precedens i sąd będzie miał twardy orzech do zgryzienia - powiedziała Monika Brzozowska z kancelarii Pasieka, Derlikowski, Brzozowska i Partnerzy, pełnomocnik rodziców dziewczynki. Jej zdaniem postępowanie w tej sprawie sprowadzi się do odpowiedzi na pytanie, czy sześciolatek ma prawo do edukacji zgodnej ze swoim poziomem rozwoju emocjonalnego, czy też nie. - Rozstrzygnięcie sądu będzie miało niebagatelne znaczenie dla reformy edukacji i obowiązku edukacyjnego sześciolatków wprowadzonego od 2014 r. - dodała pani adwokat.
W "Krytyce Politycznej" ukazał się artykuł Pani Magdaleny Błędowskiej (czapki z głów), który przedrukowała (nie wierzę!!!) Gazeta Wyborcza.
Coraz częściej pojawiają się artykuły ośmieszające wymysły dotyczące naszych rzekomo wysokich zarobków. I bardzo dobrze. Gorąco zachęcam do lektury.
Nauczyciele zarabiają sto tysięcy miesięcznie!
Tyle zarabia rekordzista naszego zestawienia: szkoła publiczna, gimnazjum, Ostrołęka, 27 godzin (2500 zł), w maju wygrał na loterii. Absurdalne? Nie tak bardzo – analogicznie swoją listę płac nauczycieli skonstruowała „Gazeta Wyborcza”. Zgodnie z tytułem zestawienie to informuje, „ile naprawdę zarabiają nauczyciele w szkołach publicznych, społecznych, prywatnych”. I ile można dostać maksymalnie? 8,5 tysiąca. W jakiej szkole w Polsce tyle się zarabia?? W żadnej. Nauczyciel z takimi dochodami w dwóch szkołach dostaje zaledwie 3,5 tysiąca – brakujące 5 tysięcy „wyciąga” podobno na korepetycjach. Ale tego dowiadujemy się dopiero ze środka tekstu, gdy krzyczące nagłówki o niebotycznych szkolnych zarobkach poszły już w świat, kopiowane przez kolejne media.
Dziękuję Wam za odpowiedzi❤️. W poradni do której dzwoniłam były one sprzeczne . Nauczyciele stwierdzili, że pismo brzydkie lecz czytelne . Dostosowania z komputerem RP nie uchwaliła.
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 74,807,763 unikalne wizyty