ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 14

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
KOMUNIKAT PRASOWY SEKCJI OŚWIATY REGIONU MAŁOPOLSKIEGO NSZZ „Solidarność” w sprawie aktualnej sytuacji oświaty w Krakowie
 


KOMUNIKAT PRASOWY SEKCJI OŚWIATY REGIONU MAŁOPOLSKIEGO NSZZ „Solidarność” w sprawie aktualnej sytuacji oświaty w Krakowie

Sekcja Oświaty Regionu Małopolskiego NSZZ „Solidarność” informuje, że wszystkie krakowskie Komisje Międzyzakładowe Pracowników Oświaty podjęły decyzję o oflagowaniu szkół i placówek oświatowych w Krakowie w terminie od 6 lutego 2012 r. do odwołania.
Działanie to jest wyrazem niezadowolenia rodziców, uczniów i nauczycieli wobec wdrażanych do realizacji rozwiązań niekorzystnych dla krakowskiej edukacji.
Za szkodliwe i niebezpieczne dla oświaty w Krakowie uważamy cięcia wprowadzone w planach finansowych, które są zagrożeniem dla jakości oraz bezpieczeństwa pracy i nie pozwolą na prawidłowe pełnienie podstawowych zadań szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.
Jednocześnie zwracamy uwagę, że autonomia nadana dyrektorom Zarządzeniem Nr 152/2012 Prezydenta Miasta Krakowa jest pozorna, jeśli zapisy Zarządzenia nie idą w parze z zabezpieczeniem odpowiednich środków finansowych. Autonomia dyrektorów powinna być narzędziem umożliwiającym podnoszenie jakości edukacyjnej i sprawności organizacyjnej placówki. Natomiast w stanie obecnym sprowadza się ona do dokonywania natychmiastowych redukcji etatów oraz poszukiwania innych „oszczędności”, balansując na granicy możliwości bezpiecznego funkcjonowania placówki.
Sekcja Oświaty Regionu Małopolskiego NSZZ „Solidarność” zaapelowała o wycofanie Zarządzenia i niezwłoczne podjęcie rozmów na temat poprawy funkcjonowania i finansowania krakowskiej oświaty. SORM jedyną szansę na rozwiązanie obecnej krytycznej sytuacji widzi w doprowadzeniu do spotkania władz Miasta, dyrektorów szkół i placówek oświatowych, związków zawodowych i radnych Miasta Krakowa. Taką propozycję złożyliśmy na spotkaniu Wiceprezydent Anny Okońskiej Walkowicz z dyrektorami krakowskich szkół w piątek 3 lutego 2012 r.

Za Prezydium Sekcji Oświaty NSZZ „Solidarność” Region Małopolska
Przewodnicząca
Agata Łyko

Źródło: href='http:// www.solidarnosc.org.pl/oswiata
 
Uchwały Prezydium OPZZ ws. Ogólnopolskiego Komitetu Protestacyjnego i likwidacji szkół
 


Uchwały Prezydium OPZZ ws. Ogólnopolskiego Komitetu Protestacyjnego i likwidacji szkół


Nie cięciom budżetowym dotyczącym edukacji - głosi Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych (OPZZ). Centrala związkowa jest zaniepokojona sytuacją w kraju i podjęła decyzję o powołaniu Ogólnopolskiego Komitetu Protestacyjnego. Prezydium OPZZ podjęło 31 stycznia uchwały m.in. w sprawie cięć dotyczących oświaty i likwidacji szkół oraz w sprawie utworzenia Ogólnopolskiego Komitetu Protestacyjnego.
 
Dane GUS za rok 2010/2011
 


Fragment raportu "Oświata i wychowanie w roku szkoilnym 2010/2011" przygotowanego przez GUS


W roku szkolnym 2010/2011 działało 13 927 szkół podstawowych (łącznie ze specjalnymi i dla dorosłych) (o 0,3% mniej niż w poprzednim roku szkolnym), z tego w miastach 4 578 (o 0,4% więcej niż roku poprzednim) i na wsi – 9 349 (o 0,7% mniej niż w roku poprzednim). W porównaniu do roku szkolnego 2003/2004 liczba szkół podstawowych na obszarach wiejskich zmniejszyła się o 1424 (9,3%).
Średnia wielkość oddziału szkolnego w polskiej szkole podstawowej wynosiła 18 uczniów. W roku szkolnym 2010/2011 szkoły podstawowe dla dzieci i młodzieży (bez szkół specjalnych), zlokalizowane na wsi charakteryzowały się korzystniejszą niż w mieście sytuacją pod względem liczebności oddziałów (średnio przypadało 15 uczniów w oddziale w szkole wiejskiej wobec 22 w mieście). Przeciętna liczba uczniów przypadająca na nauczyciela wynosiła 11 (15 w mieście, zaś na wsi – 11). Na jedną szkołę podstawową przypadało 165 uczniów (w miastach – 325 i na wsi – 96). Dwie na pięć szkół wiejskich nie posiadała sali gimnastycznej.

SZKOŁY PODSTAWOWE

GABINETY:
MEDYCZNE - 982
STOMATOLOGICZNE - 684
PSYCHOLOGA - 1113
PEDAGOGA - 5280
LOGOPEDY - 3026

W roku szkolnym 2010/2011 działało 7 278 gimnazjów dla dzieci i młodzieży (łącznie ze specjalnymi), z czego w miastach – 3 764 (o 0,5% więcej niż w roku poprzednim), a na wsi – 3 514 (również o 0,5% więcej w porównaniu do poprzedniego roku szkolnego). Ponadto funkcjonowały 164 gimnazja dla dorosłych (wzrost o 10,8% w stosunku do poprzedniego roku szkolnego), z tego w miastach – 157 (o 11,3% więcej niż w poprzednim roku szkolnym) i na wsi – 7 (podobnie jak w poprzednim roku szkolnym).
W roku szkolnym 2010/2011 gimnazja dla dzieci i młodzieży (bez szkół specjalnych) na obszarach wiejskich, podobnie jak w przypadku szkół podstawowych, charakteryzowały się korzystniejszymi warunkami nauczania pod względem liczebności oddziałów (średnio 21 uczniów na wsi wobec 24 w mieście). Na jedno gimnazjum w roku szkolnym 2010/2011 przypadało 191 uczniów (średnio 132 na wsi wobec 254 w miastach).

GIMNAZJUM

GABINETY:
MEDYCZNE - 434
STOMATOLOGICZNE - 277
PSYCHOLOGA - 887
PEDAGOGA - 3336
LOGOPEDY - 308

Źródło: GUS
 
A może by tak?
 


A może by tak?





Jak pisze Rzeczpospolita warszawscy posłowie oraz radni Prawa i Sprawiedliwości zapowiadają protesty przeciwko likwidacji stołecznych placówek oświatowych. Twierdzą oni, że likwidacja 50 etatów w warszawskim ratuszu dałaby oszczędności rzędu 4 mln złotych, co pozwoliłoby uratować wszystkie szkoły.
Przewodniczący klubu PiS w Radzie Warszawy Maciej Wąsik zwrócił uwagę, że budżet promocji miasta stołecznego wynosi 70 mln złotych. Wystarczy minimalnie zredukować ten budżet, by uratować warszawskie szkoły. Czy Warszawa ma wydawać środki na kolorowe ulotki, które potem będą gniły w szafach czy ma ratować szkoły - pytał Wąsik.

Źródło: Rzeczpospolita
 
Sejm przesunął obowiązek szkolny dla sześciolatków do 2014 r.
 


Nowelizacja ustawy o systemie oświaty - Sejm przesunął obowiązek szkolny dla sześciolatków do 2014 r.


Na dzisiejszym (27 stycznia) posiedzeniu Sejm uchwalił nowelizację ustawy o systemie oświaty, która przesuwa o dwa lata - z 2012 r. na 2014 r. - wprowadzenie obowiązku szkolnego dla sześciolatków. W tym okresie o rozpoczęciu nauki w szkole podstawowej przez dziecko
6-letnie decydują rodzice. Nowelizacja pomoże w lepszym przygotowaniu szkół na przyjęcie sześcioletnich dzieci.
Ustawa trafi teraz do prac w Senacie.

Źródło: MEN


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]