ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 15

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,767
bullet.png Najnowszy użytkownik: spustelnik

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Szkoła może kupić usługi edukacyjne od własnych nauczycieli
 


Szkoła może kupić usługi edukacyjne od własnych nauczycieli


Szkoły mogą zakupić „usługę edukacyjną” od własnych nauczycieli w przypadku, gdy w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia oferta nauczycieli będzie najlepsza.
Samorządy mogą zwiększyć kwotę na wynagrodzenia nauczycieli, ale wyłącznie ze swoich dochodów własnych. Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego rozstrzyga, że środki europejskie nie są dochodami własnymi tych jednostek. Ponadto zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych budżet państwa nie bilansuje się z budżetem środków europejskich.
Jakiekolwiek formy wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych zgodnie z przepisami Karta nauczyciela nie mogą być finansowane ze środków unijnych.
W obecnym stanie prawnym jedynym wyjściem jest zapłacenie za usługę edukacyjną zakupioną na poziomie jednostki samorządu terytorialnego, przy zapewnieniu przestrzegania zasad konkurencyjności i przepisów ustawy o zamówieniach publicznych.
Beneficjentem projektu jest organ założycielski szkoły. Z uwagi na to, że jednostki samorządu zalicza się do sektora finansów publicznych, są one zobligowane do stosowania ustawy prawo zamówień publicznych.
Dlatego też zakup usługi edukacyjnej powinien nastąpić w formie zamówienia publicznego przeprowadzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna


 
Podsumowanie ankiety
 


Podsumowanie ankiety.


 
Opinia w sprawie projektu ustawy o systemie oceniania jakości edukacji
 


Opinia w sprawie projektu ustawy o systemie oceniania jakości edukacji



Ministerstwo Edukacji Narodowej Warszawa

Opinia w sprawie projektu ustawy o systemie oceniania jakości edukacji z dnia 21.12.2010 roku.

Sekcja Krajowa Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność" negatywnie ocenia i w całości odrzuca projekt ustawy o systemie oceniania jakości edukacji z dnia 21 grudnia 2010 r.

Nadesłany tekst postrzega jako kontynuację zmian w prawie oświatowym, których końcowym efektem ma być likwidacja obecnego systemu edukacji. Odnosząc się do treści projektu SKOiW NSZZ „Solidarność" stawia dwa zasadnicze pytania:

1. w oparciu o jakie badania, kiedy i przez kogo przeprowadzone MEN stwierdza, że obecny stan jest zły i wymaga całkowitej zmiany?

2. na jakiej podstawie minister Hall stwierdza, że w wyniku zburzenia obecnego systemu i wprowadzenia projektowanych zmian jakość polskiej edukacji ulegnie znaczącej poprawie?

Bez odpowiedzi na te fundamentalne pytania nie można odnieść się w odpowiedzialny i merytoryczny sposób do szczegółowych zapisów nadesłanego projektu. Tym bardziej że, o tym, jak w praktyce będzie wyglądało sprawowanie nadzoru pedagogicznego dowiemy się dopiero wówczas, kiedy Minister Edukacji Narodowej wyda rozporządzenie, o którym mowa w art. 22 omawianej ustawy. To co stanowi o istocie projektu jest zawarte w aktach wykonawczych - rozporządzeniach, na które tylko strona rządowa ma wpływ bo ich opiniowanie nie jest wiążące.

Projektowane zmiany mają charakter nieodwracalny: jest w nich mowa o przekazaniu majątku likwidowanych instytucji i tworzeniu nowych. Zakładanych 7 regionalnych ośrodków edukacji nie przystaje do obecnego podziału administracyjnego kraju i sprowadza duże miasta wojewódzkie do podrzędnej roli w edukacji. Nadzór pedagogiczny Regionalnego Ośrodka Jakości Edukacji obejmować będzie 2-3 województwa, co znacznie utrudni zbieranie danych, a także oddali faktyczny nadzór od szkół i placówek. Dotychczasowy nadzór pedagogiczny składał się z ewaluacji, kontroli i wspomagania. W projekcie omawianej ustawy wspomaganie nie jest już elementem nadzoru. Osłabi to w istotny sposób jakość nadzoru i doprowadzi do zbytniej formalizacji i biurokratyzacji przy ocenianiu procesu dydaktyczno-wychowawczego .

Ponadto, bardzo poważne wątpliwości budzą zapewnienia Pani Minister umieszczone w uzasadnieniu do projektu, że proponowane zmiany nie pociągają skutków finansowych. Czy przewidywane „oszczędności" wynikające z likwidacji 16 kuratoriów oświaty są porównywalne do kosztów jakie wiążą się z projektowanymi zmianami? Czy też, cytując wypowiedź pani wiceminister dla Dziennika Polskiego z dnia 22.12 2010 r. „na nowe twory ma pójść 700 min złotych - to pieniądze unijne", chodzi wyłącznie o zagospodarowania tych pieniędzy?

Mając powyższe na uwadze, SKOiW NSZZ „Solidarność" kolejny raz wnosi o merytoryczną, ponad polityczną debatę na temat kształtu polskiego systemu edukacji.

Z poważaniem

Ryszard Proksa Przewodniczący SKOiW NSZZ „ Solidarność "
 
O nauczycielach , bez nauczycieli
 


O nauczycielach , bez nauczycieli


Ministerstwo Finansów wraz z samorządami przygotowuje pakiet deregulacyjny, który da władzom lokalnym więcej swobody w gospodarowaniu pieniędzmi. Ma to poprawić ich sytuację finansową i ułatwić wdrożenie ostrzejszych reguł dotyczących zadłużania.
Samorządowcy mówią o ograniczeniu nauczycielskich przywilejów, zniesieniu sztywnych limitów zatrudnienia w ośrodkach pomocy społecznej i możliwości samodzielnego ustalania lokalnych podatków bez ulg narzuconych przez posłów.
MF i samorządowcy biorą pod uwagę, że zmiany trzeba będzie podzielić na dwa pakiety. Pierwszy pod obrady rządu trafi najpóźniej w marcu, drugi - z początkiem 2012 r.



 
Sposób wynagradzania nauczycieli jest nieprzejrzysty
 


Sposób wynagradzania nauczycieli jest nieprzejrzysty



Trzeba uprościć system wynagrodzenia nauczycieli i zlikwidować kilkanaście składników, a zwiększyć pensję zasadniczą.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

08. grudnia 2025 23:15
Kochani, uczeń z NI (bez opinii,orzeczenia o KS) -plan pracy prowadzących zdalne. Czy jakaś dokumentacja PP?

01. grudnia 2025 23:23
Dziękuję Wam za odpowiedzi❤️. W poradni do której dzwoniłam były one sprzeczne . Nauczyciele stwierdzili, że pismo brzydkie lecz czytelne . Dostosowania z komputerem RP nie uchwaliła.

21. listopada 2025 20:58
Poza tym kryterium powinno być to, czy rzeczywiście jego grafia jest tak zaburzona, że nie można absolutnie odczytać tego co napisał.

21. listopada 2025 20:56
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum